Real Lunet 1 - Helvoirt 1 4-3

Real Lunet 1 (zon)

27 september 2020 14:30

Helvoirt de ongelukkigste in waar kansenfestijn tegen Real Lunet: 4-3

Er vielen slechts 7 doelpunten bij Real Lunet – Helvoirt. Het was een waar spektakelstuk en een groot kansenfestijn. Toch gaf Helvoirt, met name na rust, de doelpunten te makkelijk weg en bracht Real Lunet daarmee in het zadel. Toch was het publiek overduidelijk de grote winnaar van dit duel.

Het was meteen een open wedstrijd tussen Real Lunet en Helvoirt. Dat goed werd begonnen door de thuisploeg, maar was het de uitploeg die op voorsprong kwam. Na goed doorzetten van Collin van den Bergh kon Menno van Hattum van dichtbij inschieten: 0-1. Het zou het begin zijn van een waar spektakelstuk. In de 9e minuut kwam Real alweer op gelijke hoogte. Irvingly van Eijma werd door Jawad El Ouansaidi vrij voor Jannes gezet en de 1-1 was een feit. Het was daarna een wonder dat het slechts 1-1 stond. We nemen u even mee: doelman Jesse de Vries red op een inzet van Max Meijer, inzet El Ouansaidi van de lijn gehaald, van Eijma alleen op Jannes af maar schiet naast, Menno op aangeven van Max net naast, Max, na eerst een heuse panna te hebben gegeven, ziet de Vries met de vingertoppen redden, Djordi Meerveld schiet net naast, de Vries red op kopbal Jeroen de Bever, en Bas van de Berk schiet oog in oog met doelman Jannes Verhulst op de paal. Zo had het ook zomaar 4-4 kunnen zijn, maar was het slechts 1-1 bij de thee

In de 51e minuut kwam Real Lunet op 2-1. Guillemo Le Couvreur hoefde alleen maar door z’n knieën te zakken om een voorzet van van Eijma in de lange hoek te koppen. Le Couvreur kreeg het op z’n heupen in deze fase. Nadat Jannes nog met de voet Meerveld van scoren hield, ging de lob van de 37-jarige spits net naast. Daarna leek Le Couvreur toch voor de 3-1 aan te tekenen, maar schoot van dichtbij op de onderkant van de lat. Daarna soleerde Max vanaf eigen helft naar het doel van Lunet. Na alles en iedereen eruit te hebben gelopen, leek hij, toen hij de 2-2 wilde maken, omver te worden geduwd, maar de scheidsrechter gaf geen strafschop. We zitten pas in de 57e minuut als Le Couvreur de bal van een Helvoirt speler in de voeten kreeg gespeeld. Die bediende Meerveld die het afstrafte met een droog schot: 3-1. Jannes was daarna belangrijk met reddingen op schoten van Murat Dogan en Frank van der Struijk. Helvoirt kon na rust, op de ene kans van Max na, nog weinig creëren, tot dat het een kwartier voor tijd een vrije trap op ongeveer 20 meter van het doel kreeg, die door Max pardoes in de kruising werd geschoten: 3-2 en Helvoirt had weer hoop op resultaat. Zo had Jeroen in de 84e minuut de 3-3 op de schoen. Hij volleerde de bal knap in de hoek, maar de binnenkant van de paal voorkwam een fraaie 3-3. In de 90e minuut liet de scheidsrechter een vermoedelijk buitenspel van Real doorgaan, waaruit een hoekschop ontstond. En uit die hoekschop kon de voorzet van Dogan door Le Couvreur succesvol worden verlengd en de wedstrijd daarmee wist te beslissen: 4-2. Toch trok de scheidsrechter maar liefst 9 minuten bij, waarmee Helvoirt nog wel de tijd had. En in de 96e minuut wist Mart van der Sande in een volle 16 via de paal dan toch de 4-3 aan te tekenen. 4-4 had kunnen passen in dit duel, maar die kwam er niet. Zo speelde Helvoirt een prima partij, maar moet het opnieuw zonder zege, en ook in dit geval 0 punten, van het veld.

Volgende week zal Helvoirt thuis gaan spelen tegen DAW Schaijk.