Helvoirt 1 - EVVC 1 0-0

20 september 2020 14:30

K. Voskuil

Helvoirt en EVVC houden elkaar in spannend duel op 0-0

Saai was het niet, maar met 0-0 kreeg Helvoirt – EVVC de uitslag die het ook wel verdiende. Beide ploegen hadden wel een paar fases waarin het de betere was, maar konden dat niet omzetten in echte doelkansen. Zodoende hield Helvoirt voor het eerst in 2020 de ‘0’ in een officieel duel, en wist het na 5 competitienederlagen (tussen januari en maart) weer eens een punt te pakken in competitieverband en voorkwam daarmee dat het met 6 nederlagen op rij een negatief clubrecord op 2e klasse niveau neerzette.

Voor de verandering ging de eerste thuiswedstrijd op de 1e speeldag wél door voor Helvoirt. De afgelopen 2 jaar ging dat steeds door regenval niet door, en het was zeker afgelopen jaar niet altijd vrolijk weer bij thuisduels. Dat was vandaag anders. Zonovergoten en dus heerlijk voetbalweer. Te gast was EVVC. Inmiddels een heuse Classico in deze afdeling. 14 december 2014 was de eerste competitieontmoeting en sindsdien 7 seizoenen op rij tegen elkaar gespeeld. Wat de basisspelers van beide ploegen betreft: bij Helvoirt hebben alleen Nick van der Bruggen en Menno van Hattum die wedstrijd nog meegemaakt. Bij EVVC stonden er liefst 8 aan de aftrap die die wedstrijd meespeelde. Ook qua gemiddelde leeftijd zat een behoorlijk verschil: 24,00 bij Helvoirt tegenover 27,5 van EVVC. In het doel is duidelijk geworden dat Jannes Verhulst de strijd met Dani de Wijs gewonnen heeft en zodoende begon hij onder de lat. Over de eerste helft viel weinig te zeggen. Kansen waren er amper en als ze er waren, was Helvoirt nog het dichtstbij. Jeroen de Bever schoot na een klutsbal naast en Max Meijer vond doelman Tijn van den Hanenberg op z’n weg. EVVC schoot ook een paar keer op doel, maar verder dan rollertjes en de nodige hoekschoppen kwam het niet. Toch maakte grensrechter Raf Verhoeven tegen de rust nog even kennis met René van Santvoort die in z’n enthousiasme nog een bal wilde binnenhouden, maar Raf daarbij ondersteboven liep.

Na rust veranderde er niet veel. EVVC kreeg via Gerwin van den Boom (zijnet) en Bart Haerkens (goed verdedigend werk van Rob van Kuijk) nog wel wat kansjes, maar Jannes hoefde ook in de 2e helft weinig te doen. Dat gold ook voor z’n collega aan de andere kant, al moest hij even geschrokken zijn toen Max na wat merkwaardige, maar geslaagde, acties op de achterlijn Thijs Pijnenburg vond en diens schot net in het zijnet belandde. Hoewel beide ploegen dus wel wat mogelijkheden kregen, met name ook uit standaardsituaties, werd er niet meer gescoord. Zo eindigt Helvoirt – EVVC voor het eerst zonder doelpunten en een winnaar. Toch kon men over het vertoonde spel tevreden zijn, maar was 0-0 toch wel een terechte uitslag.

Volgende week staat het uitduel met Real Lunet op het programma.