Helvoirt VR1 - Nieuwkuijk VR1 9-0

5268HS
HELVOIRT
tel. 0411-642323

Vandaag stond onze eerste competitiewedstrijd op het programma, thuis tegen Nieuwkuijk. We begonnen scherp aan de wedstrijd en waren sterk aan de bal, we wisten elkaars voeten snel te vinden dus maakte mooie combinaties. Toch kwam de tegenstander door onze achterhoede maar gelukkig was daar Lieke die met een mooie redding een tegengoal voorkwam.
Fel en sterk zette we de wedstrijd voort; een lange bal van Anouk bereikte Merel, Merel was sneller dan de verdediging en maakte het af, 1-0!
Snel daarna een overtreding op Merel binnen de 16 en we kregen een penalty. Inta schoot beheerst en strak in het net, 2-0!
Vlak daarna stond ook bijna de 3-0 op het scorebord door een schot van Sam, maar helaas werd deze afgekeurd door buitenspel.
Net voor de rust kwam Nieuwkuijk in de positie om op goal te schieten, via de binnenkant van de paal kaatste de bal gelukkig voorlangs uit de goal. We blijven hard werken en hierdoor worden nog mooie kansen gecreëerd. Met 2-0 gingen we de rust in.
De tweede helft ging van start en met dezelfde kracht en energie zetten we de wedstrijd voort. Na een aantal minuten gaf Sam een voorzet op Inta, de bal raakte de lat en kwam via merel terecht bij Jolein, Jolein schoot m in de kruising, 3-0! De tegenstander kwam ook in de aanval, weer een mooie redding van Lieke!
Lotte aan de bal en kwam vanaf de linkerkant op en schoot op goal, via de voet van de keeper kwam deze terug en bereikte Hilde, Hilde schoot m hard binnen. Dit maakt de stand 4-0! Ondanks de warme zon blijven we hard werken en houden we scherpte en snelheid vast. Een mooie gedoseerde corner van Lotte kwam via de keeper bij Inta terecht, Inta houdt rust en plaatst hem in het hoekje, dit maakt 5-0!
Hilde schiet door de lucht een bal mooi op maat naar Inta, die verwoestend uithaalt en het 6-0 maakt! Snel hierna zijn we weer in de aanval, na een mooie combinatie tussen Daan en Inta, tikt Daan m lekker binnen waardoor het 7-0 werd. Kort hierop maakt de tegenstander een overtreding op Inta en krijgen we een penalty, Sam schoot m lekker in het hoekje, 8-0! Met nog 5 minuten op de klok maakt Inta een actie in de 16 en werd het 9-0.
Na 90 minuten hard werken hebben we een prachtige eindstand weten te behalen van 9-0. Op naar de volgende wedstrijd, volgende week op bezoek bij de Teisterbanders!