Prinses Irene 1 - Helvoirt 1 1-1

5388SB
NISTELRODE

Hoekschoppen bepalen eindstand Prinses Irene – Helvoirt: 1-1

Voor het eerst heeft Helvoirt in Nistelrode in competitieverband een resultaat behaald. Het werd 1-1. In een meer spannende dan goede wedstrijd werden de doelpunten alleen gescoord uit hoekschoppen, want voetballend waren beide ploegen veelal slordig. Met name in de laatste beslissende bal. Toch is dit gelijkspel voor Helvoirt een opsteker na de 2 teleurstellende wedstrijden tegen DAW Schaijk en Volharding.

Van 2 zeges, 2x de 0, de te kloppen ploeg, naar veel blessuregevallen, 2 nederlagen en 13 tegendoelpunten. Helvoirt maakte wat mee de afgelopen weken, en dan wacht ook nog eens een wedstrijd waar het al helemaal geen goede herinneringen bij heeft. Sportpark De Schellen te Nistelrode is een locatie waar Helvoirt in competitieverband alleen maar verloor. En ook nu moest Helvoirt vrezen voor dat scenario toen vroeg in het duel een hoekschop van Tim van den Brand door Julian van Roosmalen werd ingekopt: 1-0. Toch herstelde Helvoirt zich van deze vroege tegenslag en kwam beter in de wedstrijd, maar kansen waren er vrijwel niet. Alleen een inzet van Noah Geurtz, uit een hoekschop, werd van de lijn gehaald. De thuisploeg kwam er ook een paar keer gevaarlijk uit, maar ook zij speelde dat bij vlagen niet best uit.

De 2e helft begon gelijk met 2 grote kansen voor beide ploegen. Eerst redde Jannes Verhulst prima op de inzet van van den Brand en aan de andere kant speelde Rico de Laat de bal iets te ver voor zich uit, waardoor doelman Mathijs Pluk kon ingrijpen. 10 minuten na rust kwam de 1-1 dan toch. Uit een hoekschop van Jeroen de Bever kopte Nick van der Bruggen op de onderkant van de lat, waarna Menno van Hattum in tweede instantie uit een vrij lastige hoek de bal alsnog over de lijn werkte: 1-1. Daarna was Jannes weer belangrijk met een goede redding. Nu op een inzet van Guus Reijnders die alleen op hem af kon gaan. Daarna blonken beide ploegen opnieuw uit in het niet verzilveren van de mogelijkheden. Helvoirt had het meeste balbezit, Prinses Irene de kansen. Namens Helvoirt was Rob van Kuijk nog dichtbij met een kopbal en aan de andere kant gingen nog enkele uithalen van afstand van Prinses Irene net naast of over. De 2-1 hing voor beide ploegen weldegelijk in de lucht, maar, het paste wel in het wedstrijdbeeld, dat wisten beide teams zelf om zeep te helpen. Al met al is 1-1 wel een terechte eindstand, al zou bij beide teams het gevoel hebben geleefd dat er meer inzat dan 1-1.

Voor Helvoirt staan nu 3 thuiswedstrijden in 9 dagen gepland. Volgende week is het een thuiswedstrijd tegen Volkel.