Venhorst 1 - Helvoirt 1 0-2

5428GT
VENHORST

Helvoirt ook in Venhorst foutloos: 0-2

Ook het 4e bezoek aan Venhorst leverde Helvoirt 3 punten op. Maar vraag niet hoe. Een goede 1e helft werd gevolgd door een heel slordige 2e, maar Helvoirt bleef, tegen 10 man van Venhorst, af en toe met kunst en vliegwerk, overeind, maar speelde ook z’n eigen mogelijkheden niet goed uit. Uiteindelijk zorgde 2 invallers voor de bevrijding in dit duel met de beslissende 0-2.

De 2e competitiewedstrijd was voor Helvoirt te doen in Venhorst. De plek waar het in de historie nog foutloos is met 3 zeges uit 3 duels. Ook nu was de start van Helvoirt veelbelovend. Het creëerde via Jeroen de Bever, Collin van den Bergh en Menno van Hattum in het eerste kwartier enkele kansen. Het duurde tot de 23e minuut voordat Helvoirt definitief een gaatje wist te vinden in de Venhorstse defensie. Collin werd diep gestuurd en rondde af in de lange hoek: 0-1. Iets voorbij het half uur kreeg de thuisploeg ook z’n eerste kans. Max van den Bosch ging op Jannes Verhulst af, maar Jannes pakte de harde inzet van dichtbij klemvast. Tegen de rust werd Joris van de Hoven afgevlagd voor buitenspel. Volgens Venhorst aanvoerder Teun van de Putten onterecht en ging verhaal halen bij de scheidsrechter, wat hem geel opleverde. Dat was al z’n 2e gele prent, de eerste kreeg hij na een kwartier, en kon dus iets eerder naar de kleedkamer dan z’n ploeggenoten. In de slotseconden kreeg Rico de Laat op aangeven van Nick van der Bruggen ook een goede kans op 0-2. Doelman Daan Fonken greep echter goed in.

Maar na rust zagen we een ander Helvoirt. Het was bij vlagen slordig en Venhorst rook daardoor her en der z’n kansen. Maar mede omdat de defensie goed stond deze middag werden er, qua kansen voor de tegenstander, weinig weggegeven, al moest het met kunst en vliegwerk. Het werd een 2e helft met vooral veel uitgevochten duels in plaats van echt grote kansen. Alleen Jeroen kopte nog vrijstaand recht op Fonken. Helvoirt was in de 2e helft ook slordig in het uitspelen van de eigen mogelijkheden en Venhorst wist alleen met wat opportunisme voor wat gevaar te zorgen en anders hielp Helvoirt een handje mee, maar zoals gezegd, er werd goed verdedigd. In de 81e minuut kwam Venhorst toch dicht bij de 1-1 toen een inzet van Jesse van Gerwen door Koen van Asseldonk van de lijn getrapt moest worden. In minuut 87 leek die 1-1 dan toch te vallen, maar Senna van Creij kwam een teenlengte te kort om een voorzet in het lege doel te glijden. In de 88e minuut wist Helvoirt dan eindelijk de partij definitief in z’n voordeel te beslissen. Op aangeven van Max Meijer gleed Marcus Smarius van dichtbij de bevrijdende 0-2 binnen en waren het de invallers die het dus deden voor Helvoirt. Venhorst was dan toch verslagen en in de extra tijd regende het ineens nog kansen voor de 0-3, met name voor Rico. Maar eerst schoot hij over en daarna werd een inzet nog geblokt. Zo kwam Helvoirt met veel pijn en moeite ook de 2e wedstrijd door, maar volgende week zal het toch andere koek zijn als dan de eerste topper op het programma staat.

Want volgende week komt nummer 3 DAW Schaijk in Helvoirt op bezoek.