Helvoirt Walking Football toernooi bij VCB

5268HS
HELVOIRT
tel. 0411-642323

Vrijdagavond 18.30 uur was het verzamelen bij het sportpark, vanwaar we gezamenlijk met de fiets zouden vertrekken naar Den Biezenmortel. Dit om deel te nemen aan het Walking Football toernooi ter gelegenheid van het 60 jarig bestaan van VCB. Het gaf me een nostalgisch gevoel en deed me denken aan mijn jeugd, zo`n kleine 70 jaar geleden, toen wij junioren op zaterdag met onze jeugdleider Toon Gersjes op de fiets naar onze tegenstander reden. De schemering en het druilerige weer versterkten dit beeld nog enigszins. Na een openingsspeech van de voorzitter konden we ons omkleden en wat warmlopen. Er waren vier teams, drie van VCB en wij. Ieder team speelde twee wedstrijden van telkens 15 minuten, die overigens wat ons betreft best wel wat langer hadden mogen duren. Het was even wennen aan het natuurgras, daar we in Helvoirt altijd op kunstgras spelen. Gelukkig was het weer inmiddels opgeklaard en de temperatuur aangenaam. Een grote schare supporters uit Den Biezenmortel stond aanmoedigend langs de lijn, wat de sfeer zeker ten goede kwam. Jammer dat de scheids m.i. nogal streng floot, met name bij de minste wandel- snelheidsovertreding die we allen in ons enthousiasme begingen, wat de spelvreugde niet ten goede kwam. Gelukkig zijn we daar `thuis` wat minder streng in . Na afloop van de sportieve ontmoeting was het gezellig napraten in de grote feesttent, waar de stemming bij de VCB-ers er langzaam begon in te komen. Rond half tien fietsten we, niet moe maar tevreden, huiswaarts.