Helvoirt Walking Football - Nivo Sparta Walking Football 3-4

5268HS
HELVOIRT

Mooie zaken in Rare tijden

Vandaag vrijdagmorgen de 12e, een dag na 11-11 (geen voetbaluitslag, maar meer een gelijkspel tussen de carnavalsvierders en de thuisblijvers) kwam ik rond 10 uur op ons sportpark aan om mee te helpen aan de voorbereidingen van onze wedstijd tegen de WF-ers van Nivo Sparta uit Zaltbommel. De vrijwilligers van de onderhoudsploeg waren aan het eigen onderhoud bezig in de kantine, moet ook gebeuren, en de doelen en pionnen op het veld waren al uitgezet door mijn medespelers. Dus voor mij was het kat in `t bakkie, het zonnetje scheen en ik kon me in alle rust voorbereiden op de ontmoeting. Na een gezamenlijke warming up van ons team, kon de wedstrijd van twee keer 25 minuten beginnen. We speelden zeven tegen zeven en het was mooi om te zien hoe de beide teams elkaar met verschillende speelstijlen bestreden, onze tegenstander met lange passes en wij wat meer compact. We waren redelijk aan elkaar gewaagd en het was een leuke sportieve ontmoeting, waarbij mij wel opvalt dat het maken van een doelpunt bij sommigen, soms toch al opa, nog steeds emotie kan losmaken. Bijzonder was ook, dat bij onze tegenstander nog twee oud Helvoirtenaren speelden nl. Frank van den Hoof en Frans Zondag. De scheids, Maarten Hamers, een thuisfluiter maar dan gelukkig alleen letterlijk, had een goed gevoel hoe de wedstrijd te leiden en we konden ons gewoon sportief uitleven. Na afloop was er voor het hele gezelschap een heerlijke broodjeslunch onder de goede zorgen van ons Nel en Joke en konden we nog even napraten over de wedstrijd. Een goed moment voor mij om af te sluiten en gezamenlijk ons WF lied `You Never Walk Alone` te zingen, waarna ik, dit keer wat meer vermoeid maar ook meer tevreden, alone huiswaarts keerde.

Een enthousiaste WF-er