Helvoirt 1 - CHC 1 0-2

5268HS
HELVOIRT

Helvoirt strijdend ten onder tegen CHC: 0-2

Helvoirt bood ook CHC goed weerstand, en mocht lang hopen op opnieuw een stunt. Maar de Bosschenaren pakte in de slotfase toch nog de verdiende overwinning. Al moest het via een eigen doelpunt en een strafschop komen.

Kan Helvoirt na Volharding en SVSSS ook resultaat halen tegen nummer 3 CHC? Getuige de laatste weken is een gelijkspel zeker niet uitgesloten. De opvallendste op het veld deze avond was de scheidsrechter, of moeten we zeggen scheidsrechtster. Want voor het eerst stond een wedstrijd van het 1e onder leiding van een vrouwelijke scheidsrechter, te weten Sterre Bijlsma. CHC is de laatste weken in uitstekende doen en ook in de 1e helft was CHC de betere ploeg en kreeg al na 2 minuten via Nicky van Bijsterveld de eerste kans. Hij schoot naast. Daarna redde Jannes Verhulst ook op een uithaal van Wesley Meeuwsen, werd een inzet van Martien de Bekker van de lijn gehaald en schoot Mouad Hassan net naast. Zo kwam het meeste gevaar en de kansen van CHC, het doelpunt kwam van Helvoirt. Uit een vrije trap vond Collin van den Bergh Rico de Laat die van dichtbij scoorde, maar buitenspel zette een streep door dit doelpunt. Jannes tikte tegen de rust nog een inzet van Hassan tot hoekschop.

Na rust kwam Helvoirt beter uit de kleedkamer, en scoorde opnieuw. Nu via Collin op aangeven van Rico, maar u voelt hem al aankomen: buitenspel. Niet lang daarna werd er eens een keer niet voor buitenspel gevlagd bij een aanval van Helvoirt en kreeg Jeroen de Bever de grootste kans voor Helvoirt. Hij raakte de bal niet helemaal goed, maar wel goed genoeg om doelman Recep Uluman tot een uiterste redding te dwingen. CHC was minder dominant dan in de 1e helft, maar na deze fase nam het toch een klein beetje het initiatief weer over en kreeg via van Bijsterveld (kopbal) en Younes Hadouir (schot naast) wel wat kansjes, maar erg groot waren die ook weer niet. Helvoirt deed het dus goed tegen CHC, maar na 76 minuten viel dan toch de 0-1. Een op het oog niet zo’n gevaarlijk schot van Kenny van de Heuvel werd door Tim Verhoeven dusdanig van richting veranderd, dat de bal zo in de andere hoek viel; 0-1. In de 83e minuut viel de beslissing. Een te korte terug kopbal werd opgepikt door Hassan, die vervolgens in de 16 door Jannes werd neergelegd. De toegekende strafschop werd door Hadouir koelbloedig benut: 0-2. Zo bood Helvoirt CHC wel de nodige weerstand, maar was het niet opgewassen tegen de voetballende kwaliteiten van de bezoekers.

Komende zondag wacht voor Helvoirt opnieuw een thuiswedstrijd. EVVC komt op bezoek.