CHC 1 - Helvoirt 1 4-3

5223KT
'S-HERTOGENBOSCH

Helvoirt na dolle 7 minuten alsnog onderuit bij CHC: 4-3

In de 1e helft liet een, vaak, te lief Helvoirt CHC op min of meer de automatische piloot uitlopen naar een 3-0 voorsprong. Na rust kreeg Helvoirt een geweldige opleving en kwam in kort tijdsbestek terug tot 3-3. Toch werd het alsnog 4-3 voor de thuisploeg.

Na bijna 2 maanden afwezigheid is Helvoirt weer, officieel, terug op het veld. De eerste competitiewedstrijd sinds 23 november 2021 was in Den Bosch tegen CHC. Helvoirt kwam goed uit de startblokken, wat leidde tot een kopbal uit een hoekschop die van de lijn werd gehaald en ging een inzet van Rico de Laat via een CHC been net naast. Maar daarna begon Helvoirt slordig en, soms, te lief te worden voor CHC en dat leidde ook tot een 1-0 van de thuisploeg in de 16e minuut. Anouar Hadouir kon vrij opstomen en z’n voorzet werd vervolgens makkelijk door Mouad Hassan binnengelopen; 1-0. Hassan mocht niet lang daarna alleen op Jannes Verhulst afgaan, maar Jannes redde van dichtbij. Ook Wesley Meeuwsen probeerde het met een uithaal, maar Jannes had deze klemvast. Net voorbij het half uur onderschepte Jean-Claude van Aanholt bij de eigen 16 een pass, en mocht vervolgens heel makkelijk oversteken naar de andere 16 en had daarna het geluk aan z’n zijde dat z’n inzet door een speler van Helvoirt van richting veranderde en daarmee de 2-0 op het bord zette. 2 minuten later pikte Younes Hadouir een afvallende bal op, kapte makkelijk 2 man uit, speelde er vervolgens nog een door de benen en vond vervolgens de lange hoek: 3-0. Tegen de rust had Hassan de beslissing al op z’n voeten, maar gunde Meeuwsen het doelpunt en die had niet op Jannes gerekend, die opnieuw van dichtbij redding wist te brengen. Zo was het begin goed, maar het vervolg een heel stuk minder. En dat kon echt niet aan de wind tegen hebben gelegen.

Met wat wissels na rust werd gehoopt op een schokeffect. De 2e helft begon echter met een snelle rode kaart voor CHC’s assistent-trainer Michael Adriaanse na aanmerking op de scheidsrechter, terwijl CHC gewoon een vrije trap meekreeg…… Thijs van Hal was daarna belangrijk door een schot van Meeuwsen uit een hoekschop van de lijn te halen, als vervolgens Max Meijer door Rico op doelman Christiaan van den Hooven werd gestuurd. Die haalde Max in de 16 neer wat een strafschop in de 53e minuut betekende. Rico benutte de strafschop: 3-1. 2 minuten later kon Max op van den Hooven af na een lange bal van Niels Verhoeven. Een inglijdende CHC verdediger voorkwam maar net de 3-2, maar uit die hoekschop, die genomen werd door Ingmar Torjuul, grabbelde van den Hooven en de inzet werd vervolgens achter de lijn gehaald: alsnog 3-2. Helvoirt leeft weer, en 3 minuten later was de comeback al helemaal compleet. Thomas Lommers rommelde met vallen en opstaan uit een hoekschop de 3-3 binnen. Toch was het in de 64e minuut alweer CHC dat scoorde en opnieuw was het, de vaak ongrijpbare, Hassan. Ook nu wist hij zich fysiek door de Helvoirt defensie te wurmen om vervolgens via het lichaam van Jannes te scoren. Niet veel later schoot Meeuwsen nog net over, maar daarna gebeurde er vrij weinig. Behalve dan diep in de extra tijd toen Helvoirt nog dichtbij de 4-4 was. Wederom uit een hoekschop werd een inzet van de lijn getrapt en uit een nieuwe aanval die volgde werd er nog een voorzet net over gekopt. Door alle hectiek is het uw verslaggever ontgaan wie het waren van Helvoirt, maar toch veranderde er niets meer in de stand. Een wedstrijd die Helvoirt voor rust dus eigenlijk al weggaf, want na rust liet de ploeg weldegelijk zien dat verliezen van CHC vandaag absoluut niet hoefde.

Het is een Europese week voor Helvoirt, want aanstaande donderdag speelt Helvoirt uit tegen Vianen Vooruit. Let wel op! De wedstrijd wordt niet in Vianen, maar in Sint-Agatha bij VCA gespeeld. Dit omdat Vianen geen lichtinstallatie heeft op het hoofdveld. Aanvang: 20:30