Volkel 1 - Helvoirt 1 1-1

5408AJ
VOLKEL

Gehavend Helvoirt komt met gestolen punt nog goed weg in Volkel: 1-1

De geschiedenis herhaalde zich. Opnieuw eindigde een wedstrijd tussen Helvoirt en Volkel door een doelpunt in blessuretijd in een gelijkspel, en weer mocht de ploeg die de gelijkmaker scoorde niet klagen met het punt. Hoe belangrijk dit punt voor Helvoirt is, zal over 2 of 3 weken wellicht duidelijk zijn.

Het was eigenlijk een wonder (vanuit Volkels perspectief) dat dit duel doorging, omdat het hoofdveld van Volkel afgelopen nacht nog onder water stond. Meneer de verslaggever, heb je gezien wat voor weer het was dit weekend? Ja, klopt, maar in Volkel barste gisterenmiddag een wolkbreuk los en die zette het kunstgrasveld volop onder water. Een afgelasting was getuige de bezetting van Helvoirt zeker niet slecht uitgekomen, maar door het warme weer droogte het veld weer in rap tempo op, en vandaar dat er dus gespeeld kon worden. Trainer Henk van Hattum moest dus het nodige puzzelen, want de wedstrijd tegen SVSSS vorige week eiste wel z’n tol, met 2 schorsingen en 2 blessures tot gevolg. Ondanks dat, stond er nog best wel een prima ploeg binnen de lijnen, maar de bank was gevuld met nauwelijks ervaring in het 1e. De eerste helft was misschien ook wel daarom duidelijk voor Volkel. Helvoirt liet zich makkelijk op felheid en agressiviteit aftroeven door het behoorlijk fysiek spelende Volkel. Na een kwartier spelen wist Volkel ook verdiend op een 1-0 voorsprong te komen. Nadat hij een minuut eerder nog een kopbal van de lijn gehaald zag worden, wist Jarni Reijnen alsnog te scoren op aangeven van Jeroen van de Laar, nadat Helvoirt kinderlijk eenvoudig balverlies leed. Volkel kreeg daarna genoeg kansen op 2-0. Jannes Verhulst redde op een inzet van Bodie Jilesen, Reijnen raakte in vrije schiet positie de bal niet goed en volleerde Tom Riepe net over.

Een niet al te beste 1e helft van Helvoirt zijnde dus, en dan moest er in de rust ook nog eens 3x gedwongen gewisseld worden. Zo beetje vanaf de aftrap kreeg van de Laar al meteen een kans op 2-0. Zijn lob ging naast. Diezelfde van de Laar bediende na een goede actie de mee opgekomen Luuk Riepe, maar ook hij raakte de bal verkeerd waardoor Jannes simpel kon pakken. Pas na 53 minuten het eerste schot van Helvoirt tussen de palen. Het schot van Luke van der Bruggen werd simpel gepakt door doelman Tom van der Burgt. Maar dit moment zorgde er wel voor dat Helvoirt beter ging spelen en halverwege de 2e helft leek Rico de Laat dat ook de onderstrepen met de 1-1 nadat Koen van Asseldonk op de paal schoot. Rico stond echter buitenspel. Volkel kreeg daarna via, weer, van de Laar een kans op 2-0. Hij nam op fraaie wijze een afvallende bal ineens op de pantoffel en knalde vol op de lat. Ook Reijnen kreeg vlakbij het doel de kans op 2-0, maar kapte en draaide te veel, waardoor Helvoirt kon opruimen. Henk besloot dan toch z’n laatste 2 wissels toe te passen, o.a. Thomas Verhulst kwam in de ploeg en die mocht daardoor z’n debuut maken. In de 91e minuut nam Luke vanuit een lastige hoek doelman van der Burgt onder vuur maar zonder succes. Maar deze ontmoeting heeft inmiddels een historie wat betreft gelijkmaken in de extra tijd, ook al is dat qua spelbeeld niet echt verdiend. En zowaar, het gebeurde opnieuw. In de 93e minuut wist Koen een lange bal van Thomas Lommers nog knap tegendraads achter van der Burgt te koppen: 1-1. Zo mocht Volkel eerder in Helvoirt niet klagen met een punt omdat Helvoirt het toen vooral liet liggen, nu mocht Helvoirt in Volkel juist niet klagen met een punt.

Komende donderdag moet Helvoirt alweer in actie komen. In eigen huis wacht dan CHC. De Bosschenaren hebben na een mindere periode de draad inmiddels alweer aardig opgepakt met 5 zeges in 6 duels.