Helvoirt 1 - Volharding 1 1-1

5268HS
HELVOIRT
tel. 0411-642323

Helvoirt knokt zich net op tijd naar verdiend gelijkspel tegen koploper Volharding: 1-1

Helvoirt had z’n zaken tegen Volharding beter voor elkaar dan eerder in Vierlingsbeek. Toen werd er met 7-0 verloren, maar nu nam het z’n revanche met een 1-1 gelijkspel, maar het scheelde weinig of Helvoirt beloonde zichzelf opnieuw niet.

Op een zonnige zondag kwam koploper Volharding naar Helvoirt toe. 1x eerder reisde Volharding als koploper al eens naar Helvoirt toe, dat was, op een week na, exact 6 jaar geleden, Helvoirt won destijds met 3-0 terwijl het toen eigenlijk niet in een goede fase zat. Eigenlijk is dat nu ook, want Helvoirt won al 3 duels niet. Hoewel het spel na de winterstop zeker niet minder is dan de tegenstanders tot nu toe. Ook speelt ongetwijfeld de eerdere 7-0 van afgelopen oktober mee dat Volharding op z’n hoede was voor een op revanche azende  Helvoirt. Toch was het begin voor de bezoekers en Vincent Buijssen kreeg de eerste kans. Jannes Verhulst redde en in 2e instantie had hij ook de poging van Lars van Treek onschadelijk gemaakt. Na 16 minuten was het wel raak voor de bezoekers. Nadat 2 man op de lijn min of meer aan het bepalen waren wie de inzet van Buijssen van de lijn zou halen, viel de afvallende bal voor de voeten van Luuk Rühl, die vervolgens geen genade kende met een hard schot in de bovenhoek: 0-1. Vanaf de aftrap kreeg Rico de Laat vervolgens alleen voor doelman Bono Barten de kans op 1-1, maar Barten redde op z’n inzet. Ook werd een kopbal van Rühl van de lijn gehaald. Helvoirt deed in de 1e helft wel aardig mee, maar het meeste gevaar kwam toch van Volharding, maar kreeg vlak voor rust de gelijkmaker zowaar bijna nog cadeau van Volharding. Barten had niet gerekend op een terugspeelbal van Tom Kessels en moest zich haasten om de bal nog net voor de doellijn weg te halen.

Na rust was het meer spannend dan goed, maar de grootste kansen aan het begin waren toch weer voor Volharding. Rens ten Brinke schoot van dichtbij over en Jannes redde uitstekend op een inzet van Rühl die vrij voor hem verscheen. Hoe langer de 2e helft duurde, hoe meer Helvoirt druk uitoefende op de defensie van Volharding. Die defensie wankelde, maar viel nog niet om. 9 minuten voor tijd leek Rico dan toch het zetje te gaan geven, maar raakte de voorzet vanaf links helemaal verkeerd. Volharding kreeg in de omschakeling ook genoeg grote kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Rens van Lanen schoot voorlangs en stuitte in de 94e minuut van dichtbij op Jannes. In de 96e minuut kreeg Helvoirt dan toch wat het maximaal toekwam. Uit een voorzet van Nick van der Bruggen kopte Menno van Hattum van dichtbij de bal achter Barten: 1-1. Vrijwel daarna floot de scheids al voor het einde en stelde Helvoirt nog net op tijd een punt veilig. Verdiend, op basis van de geleverde arbeid.

Op 2e paasdag, maandag 18 april, wacht Helvoirt opnieuw een tegenstander uit het Land van Cuijk. In Boxmeer is Olympia’18 dan gastheer.