Helvoirt 1 - Trinitas Oisterwijk 1 0-1

VV Trinitas Oisterwijk 1 (zon)

12 februari 2023 14:30

A.A. Mejia

Sportpark Burg.van Hovell
Sportlaan 1 A
5268HS
HELVOIRT

Gehavend Helvoirt krijg te weinig tegen Trinitas Oisterwijk

Hoewel Helvoirt ruim een helft aan basisklanten miste, was het zeker niet de mindere Trinitas Oisterwijk. Hoewel de grootste kansen wel voor de bezoekers waren, had Helvoirt op z’n minst minimaal een resultaat verdiend, die het dus weer niet kreeg,

Het was weer eens puzzelen voor trainer Henk van Hattum om tot een goede opstelling te komen. Ga maar na wie Helvoirt miste vandaag: Jeroen de Bever, Rob van Kuijk, Rico de Laat, Jochem Leermakers, Max Meijer, Ingmar Torjuul, de net vanwege z’n werk gestopte Luke van der Bruggen, en dan was Noah Geurtz ook niet helemaal fit, maar speelde wel na rust. Best een aardig lijstje dus. Maar uiteindelijk paste de puzzel van 11 stukjes weer in elkaar. Tegenstander Trinitas Oisterwijk had juist wel al z’n kanonnen aan het front staan om het gehavende Helvoirt mee aan te vallen. De eerste grote kans na een kwartier spelen was ook voor Trinitas toen Philip Overeem op Jannes Verhulst af kon. Jannes redde prima. Via Thijs van Hal en Menno van Hattum kreeg Helvoirt wat kansjes op de openingstreffer, maar die viel niet. Toch zat er nauwelijks verschil tussen Helvoirt en Trinitas. Hoewel er niet veel kansen waren, kreeg het publiek een leuke wedstrijd te zien met veel strijd en inzet. Soms ook met wat rommelig voetbal aan beide kanten, maar het maakte er de 1e helft wel amusant door.

Beide ploegen schoten uit de startblokken na rust. Doelman Ramon Doomen keerde met moeite een schot van Niels Verhoeven en uit de lopende aanval kopte Menno net over. Aan de andere kant kreeg Overeem een identieke kans als in de 1e helft, maar opnieuw stuitte hij van dichtbij op Jannes. Halverwege de 2e helft kreeg Harm van de Ven na slecht uitverdedigen de bal zomaar in de voeten geschoten. Diens inzet ineens was echter te zwak om Jannes te verschalken. Ook in de 2e helft zat er niet veel verschil tussen het strijdende, maar op de meeste momenten toch stootkracht missende, Helvoirt en een worstelend Trinitas dat maar steeds op een Helvoirtenaar stuitte. Toch was het een kwartier voor tijd Trinitas dat via Overeem op fraaie wijze de 0-1 scoorde. Hij wist na een actie van Zija Azizov ineens de bal in de verre hoek over Jannes heen te krullen. Bij Helvoirt kwam vervolgens debutant Ezra Sanchez Mesa, 17 jaar, in het veld. Hij verving Coen van Beek die juist debuteerde in de basis vandaag. Ezra was met z’n eerste balcontact wel bijna goed voor een assist. Het is dat Menno z’n inzet via een Trinitas been nog naast ging. Uit die corner redde Doomen daarna knap op de kopbal van Nick van der Bruggen. Job Villevoye kreeg daarna de kans om de wedstrijd te beslissen nadat hij door van de Ven vrij voor Jannes werd gezet, maar Villevoye schoot de bal recht in de handen van Jannes. Tot een kans op de 1-1 kwam Helvoirt eigenlijk niet meer. Zo bleef het net als vorige week na een prima wedstrijd opnieuw zonder resultaat, terwijl het er wel inzat ondanks de nodige afwezigen.

Komende donderdag (!!!) speelt Helvoirt alweer z’n volgende competitiewedstrijd. Uit in Waalwijk tegen WSC. Die zou 26 februari gespeeld worden, maar is op verzoek van WSC naar donderdag 16 februari gehaald. Aanvang 20:30 uur.