TSC 1 - Helvoirt 1 3-0

4904PC
OOSTERHOUT NB

Helvoirt kansloos in Oosterhout, TSC wint simpel met 3-0

Bij vlagen deed Helvoirt wel goed mee met TSC, maar dwong vrijwel niets af voor het Oosterhoutse doel. Thuisploeg TSC daarentegen was vrijwel de gehele wedstrijd de betere ploeg en wist met 3 fraaie doelpunten de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Voor het eerst in de historie treffen TSC en Helvoirt elkaar in competitieverband. Helvoirt dat wel t.o.v. vorige week behoorlijk (noodgedwongen) gewijzigd was op de nodige plaatsen. Max Meijer, Menno van Hattum, Ingmar Torjuul, Noah Geurtz, om maar wat te noemen, allemaal er niet bij vandaag. TSC was vanaf het begin de betere ploeg en het meeste gevaar kwam ook van de thuisploeg. Het leidde na 17 minuten spelen ook tot de openingstreffer. Een mooie steekpass van Marnix van der Velden, die dwars door de Helvoirt defensie ging, bereikte Bart Dirven die alleen voor Jannes Verhulst beheerst 1-0 scoorde. Ook hierna bleef de thuisploeg het initiatief houden, maar Helvoirt had zo ook af en toe z’n momentjes, maar doelman Bart van den Hoven kreeg vrijwel niets te doen deze middag. TSC speelde dan misschien ook weinig kansen bij elkaar, toch waren er nog wel 2 goede kansen op 2-0. Vincent van Hoof kopte van dichtbij een hoekschop net over en niet lang daarna leek er bijna een kopie van de 1-0 te komen. Opnieuw een fraaie steekbal van van der Velden op Dirven, maar nu kon Jannes redden. De rebound werd door Joury den Boogert voor open doel overgeschoten.

Helvoirt kwam na rust goed uit de kleedkamer en maakte het TSC vaak lastig, maar niet lastig genoeg. Bovendien was bij rust al te zien dat het veld niet al te veel lijden kan. Er waren al veel diepe sliding sporen te zien, wat dus ook tot veel kuiltjes in het veld leidden. Een van die kuiltjes werd Nick van der Bruggen na 8 minuten spelen in de 2e helft fataal. Hij wilde met een sliding de bal binnenhouden, waarna hij met z’n been bleef hangen in de grasmat en met een bovenbeenblessure naar de kant moest. Zijn vervanger was overigens Roel Pullens, die was aangesloten omdat er dus de nodige afwezigen waren. Hoewel Helvoirt het dus aardig deed, moest het toch toezien hoe TSC via 2 snelle en fraaie doelpunten achter elkaar het duel besliste. Een kwartier voor tijd draaide Tim Rubenkamp weg van een verdediger en krulde vanaf de rand van de 16 de 2-0 binnen en diezelfde Rubenkamp rondde 2 minuten later met een volley op de voorzet van van der Velden af voor de 3-0. Samuel van de Haspel kreeg voor de thuisploeg de laatste kans. In een uitbraak leek hij te scoren, maar een goed verdedigende actie voorkwam nog de 4-0. Zo speelde Helvoirt ook nu zeker geen slechte wedstrijd, maar de tegenstander was ook nu gewoon beter.

Helvoirt is nu een week vrij. Zondag 30 oktober komt Rijen in Helvoirt op bezoek.