SVSSS 1 - Helvoirt 1 1-3

UDENHOUT
tel. 013-5112002

Helvoirt boekt effectieve zege in Udenhout: 1-3

Het zat Helvoirt niet bepaald tegen in Udenhout, waarin het in een moeilijke wedstrijd toch knap met 1-3 wist te winnen van SVSSS. Waar de thuisploeg de kansen onbenut liet, had Helvoirt aan 3 kansen genoeg om tot de zege te komen.

Na Loon op Zand wachtte Helvoirt opnieuw een wedstrijd in deze regio, in Udenhout tegen SVSSS. Op Sportpark Zeshoeven doet Helvoirt het de laatste jaren prima. Vanaf 2010 verloor het er in 7 duels maar 1x, en vorig seizoen werd ook al knap een punt gepakt tegen een SVSSS dat toen in goede vorm was en voor het kampioenschap streed. De 1e helft was iets meer voor SVSSS en na een kwartier spelen zag Mathijs van Ingen z’n voorzet op de paal eindigen en redde Jannes Verhulst met moeite op de uithaal van Ramon Dekkers en ook op de rebound van Jim de Laat had hij een antwoord. Helvoirt had ook een paar keer voor dreiging gezorgd, maar verder dan een poging van Max Meijer kwam het niet. Totdat na een half uur spelen Stan van den Brand op de zijlijn wilde terugspelen op z’n doelman Bjorn Boer en daarbij Rico de Laat helemaal over het hoofd zag. Rico zelf bleef rustig en pakte het buitenkansje met beide handen aan; 0-1. Van Ingen raakte daarna opnieuw de paal, maar nu van afstand en een kopbal van Helvoirt uit een hoekschop werd nog van de lijn gekopt.

Na rust kreeg de thuisploeg 2 dotten van kansen op de 1-1. Zowel de Laat als Rik Robben gingen op Jannes af, maar de doelman was in beide 1 tegen 1 duels de winnaar. Na een uur spelen stuurde Jeroen de Bever Noah Geurtz op Boer af, die daarna koelbloeding de voorsprong van Helvoirt verdubbelde; 0-2. Uitgerekend Noah, die ooit bij SVSSS z’n voetbalcarrière begon en op een voor hem bekende plaats dus z’n 1e competitiedoelpunt in Helvoirt 1 liet aantekenen. Alsof het zo moest zijn. Helvoirt gaf daarna vrijwel niets weg, ondanks dat SVSSS met 5 aanvallers ging spelen. Tot Jannes in de 78e minuut z’n enige fout van de wedstrijd maakte. Hij ging onder de voorzet van van Ingen door, waarna van den Brand van dichtbij kon binnenkoppen; 1-2. Zo werd het dus alsnog onnodig een hels kwartiertje voor Helvoirt, maar in een minuut tijd veranderde echter alles. Dekkers kreeg na 83 minuten rood voor een harde tackle van achteren op Noah en een minuut later kon Rico dankzij Luke van der Bruggen alleen op Boer af en de 1-3 eindstand op het bord zetten.

Volgende week komt koploper Emplina op bezoek in Helvoirt.