Uno Animo 1 - Helvoirt 1 4-3

5175NV
LOON OP ZAND

Loonse kopballen zijn Helvoirt iets te machtig: 4-3

Helvoirt kreeg geen Loon (op Zand) na werken. Ondanks een prima wedstrijd verloor het toch met 4-3. Een nederlaag die het dus zichzelf kon aanrekenen, want Uno Animo sloeg via kopballen en standaardsituaties effectief toe.

Van de lenteachtige omstandigheden vorige week in Helvoirt na de kou van Loon op Zand een week later. Het kan allemaal in Nederland. Bij Helvoirt was aanvoerder Nick van der Bruggen weer van de partij na z’n bovenbeen blessure en ook Jannes Verhulst verscheen weer onder de lat. Helvoirt was in de 1e helft de bovenliggende partij, zonder tot echte kansen te komen. In de 34e minuut kwam Uno Animo, tegen de verhouding in, op 1-0. Een voorzet van Bob Emmen werd knap tegendraads ingekopt door Bryan van de Loo. 4 minuten voor rust kreeg Helvoirt dan toch de verdiende gelijkmaker. Noah Geurtz legde een voorzet van Niels Verhoeven (1997) met het hoofd klaar voor Rico de Laat die net voor doelman Tom van Brakel kwam en de 1-1 binnengleed. In de 8e minuut van de extra tijd (!) kreeg Rico na een goede aanval ook een goede kans op z’n 2e, maar raakte de bal niet voldoende genoeg om van Brakel te verschalken.

Inmiddels kwamen de weergoden ook op bezoek en lieten hun regendruppels los in Loon op Zand. Ook na rust had Helvoirt (lichtelijk) het initiatief, het was toch Uno Animo die iet wat gelukkig weer op voorsprong kwam. Jannes kon de vrije trap van Emmen nog maar net tegen de paal tikken, waarna de afvallende bal door Renz van Son, al dan niet in buitenspelpositie, alsnog werd binnengeschoten; 2-1. Daarna had Menno van Hattum de actie van Noah moeten belonen, maar schoot van dichtbij over. Maar na een uur spelen stonden de borden toch weer gelijk. Rico ontsnapte aan de Uno defensie, waarna hij door van Son werd neergetrokken in de 16 wat een strafschop opleverde. Ondanks dat van Brakel nog van alles probeerde, legde Rico de Loonse doelman het zwijgen op door de strafschop overtuigend te benutten; 2-2. Maar van Brakel had toch het laatste woord en wilde voorkomen dat Rico snel de bal uit het net wilde halen, waarna het even onvriendelijk werd. De 2-2 stond amper op het bord, of Uno Animo kopte zichzelf weer op een voorsprong. Nu kopte Kobus Boons een hoekschop binnen. Noah werd daarna door Rico in scoringspositie gebracht, maar schoot recht op van Brakel en ook knalde Max Meijer net over. Uno kon ook kansen missen deze middag, want Jannes hield met een goede redding Daan van Kuijk van de 4-2 af, en niet viel later werd een kopbal uit een hoekschop van de thuisploeg met moeite van de lijn gehaald. 7 minuten voor tijd leek het duel toch beslist te worden en, jawel, opnieuw door een kopbal. Nu kopte van Kuijk een hoekschop binnen; 4-2. In de blessuretijd, 3e minuut om precies te zijn, bracht Rico met z’n 3e treffer de spanning toch weer terug, nadat een lange bal voor z’n voeten viel en het rustig afrondde; 4-3. Helvoirt kreeg weer hoop op de verdiende gelijkmaker. De scheidsrechter had dat blijkbaar ook begrepen, want hij trok liefst 11 minuten (!) aan blessuretijd bij. Ondanks de 8 minuten die Helvoirt dus nog kreeg, viel de 4-4 niet meer.

Volgende week opnieuw een uitwedstrijd voor Helvoirt, dan in Udenhout tegen SVSSS.