Mini-voetbal bij V.V. Helvoirt

20 april 2022 20:30

Bij de grootste sportvereniging van Helvoirt starten elk jaar vele nieuwe talentjes hun voetbalcarrière. Vanaf ongeveer 5 jaar zijn kinderen welkom om bij ons hun eerste echte passen op het voetbalveld te zetten. Deze groep jongens en meiden hebben vooral veel plezier met elkaar.

Wat houdt mini-voetbal bij V.V. Helvoirt in?

Kinderen tot en met leeftijd 6 starten in onze jongste groep: de JO7 (“Jeugd-onder-7”).

We doen er ons best voor om de kinderen zo goed mogelijk te begeleiden, waarbij plezier en gezelligheid veel belangrijker zijn dan goed kunnen voetballen. Iedere maandagavond wordt er getraind van 18.00 tot 19:00 uur.

Er wordt met twee teams gespeeld in de wedstrijdenreeks van de KNVB (Jo7-1 en -2).
Als er geen wedstrijd of toernooi gepland staat dan wordt er op zaterdagochtend van 9.00-10.00 uur getraind.

Er is altijd plek, iedereen is welkom. Stuur een mailtje naar [email protected] en uw kind kan vrijblijvend een aantal keer komen proeftrainen om te kijken of hij/zij het leuk vindt. Ieder jaar groeit het clubje gedurende het seizoen langzaam aan met nieuwe spelertjes.

Hoe wordt er getraind en gevoetbald?

Uitgangspunt van V.V. Helvoirt is dat spelvreugde en onderling plezier maken voorop staan. Bij de trainingen proberen we spelenderwijs kinderen balgevoel en balvaardigheid bij te brengen. De trainingen worden vaak gegeven door bereidwillige ouders van de betreffende lichting. VV Helvoirt drijft op vrijwilligers, en onze ervaring is dat door de taken te verdelen ouders er vaak een qua tijd prima in te vullen nieuwe hobby aan overhouden.

Het is voor de kinderen uiteraard niet verplicht om aan alle trainingen/toernooitjes te kunnen deelnemen. We zien vaak dat spelers bijv. nog op zwemles zitten en daardoor ofwel alleen op zaterdag ofwel alleen op maandag mee kunnen doen.

JO7-1_2019-2020.jpg
Welke kleding en spullen zijn nodig om te voetballen?

Uw kind mag in eigen kleding komen trainen. Wij adviseren daarbij altijd om met voetbalschoenen en scheenbeschermers te voetballen, ook als het nog om proeftrainen gaat. Niet omdat je zonder niet kunt voetballen, maar omdat de jongste kinderen nog onbeholpen zijn en het zonde zou zijn als er nét tijdens het proeftrainen een ongelukkige tik of botsing tegen de schenen plaatsvindt. Indien nodig kunnen vanuit de voetbalclub voetbalschoentjes en scheenbeschermers ter beschikking worden gesteld.

Tijdens de training houden we vaak ook even pauze. Geef daarvoor uw kind een bidon mee, zodat het even wat kan drinken.

Voor de toernooitjes en wedstrijden is een tenue van VV Helvoirt beschikbaar. Dat hoeft dus niet te worden aangeschaft. Wel is het mogelijk om met korting speciale trainingstenues van VV Helvoirt te kopen, incl bedrukking met eigen naam. U heeft er vast wel eens jeugd mee door het dorp zien fietsen.

Hoe meld ik mijn kind aan en wat kost dat?

Als uw kind lid wilt worden van de voetbalclub dan kunt u het formulier op de website hiervoor invullen, of een mail sturen naar [email protected]. De contributie bedraagt € 135 per seizoen. Als uw kind pas na de winterstop lid wordt, dan rekenen we hier 50% van. Bij het lidmaatschap hoort uiteraard ook de deelname aan de mini-toernooitjes, en KNVB-wedstrijden alsmede de activiteiten die buiten het voetbal om nog georganiseerd worden, bijv. met Sinterklaas.

Zodra uw kind lid is geworden van de voetbalclub zult u ook toegevoegd kunnen worden aan de groepsapp die elk team heeft, waarmee iedereen op de hoogte wordt gehouden van bijv. afgelastingen ivm slecht weer, of aanvangstijden van de toernooitjes.