Walking Football

Op dinsdagmorgen 14 aug. is een aantal fanatieke (oud)voetballers gestart met een nieuw fenomeen binnen v.v. Helvoirt, namelijk “Walking Football”.

Met 7 spelers zijn we gestart onder leiding van Hein de Lange. Hein heeft wat ervaring met deze tak van voetbal bij FC Den Bosch en was meteen enthousiast om hiermee ook in Helvoirt mee te gaan opstarten. Ook onze oud topscorer van de vereniging, Antoon Berkelmans, is een van de deelnemers. Hij had begin van dit jaar al aangegeven dat hij dit leuk zou vinden en nu heeft hij zijn kans kunnen grijpen.

De ochtend bestaat uit een warming-up met wat oefeningen en daarna wat oefeningen met de bal. Afsluitend wordt een onderling partijtje gespeeld, waarbij de spelregels in acht worden genomen. Na het douchen wordt in de kantine, onder het genot van een kopje koffie of thee en een lekkere koek, de ochtend geëvalueerd, waarna rond 12 uur wordt afgesloten.

Na de start met 7 deelnemers zijn we de twee trainingsochtend kunnen starten met een mannetje meer. Hopelijk groeit dit aantal de komende tijd nog verder en mogelijk kunnen we over een tijdje eens een wedstrijd organiseren tegen een andere vereniging. Maar dat is de toekomst…

De deelnemers zijn erg enthousiast over onze opzet en ook over de manier van aanpakken en begeleiden door Hein. Mocht je ook zin hebben om deze sportmogelijkheid te proeven, je bent welkom op dinsdagmorgen vanaf 09.30 uur op het sportpark. Dit geldt uiteraard niet alleen voor leden van onze vereniging. Ook niet-leden en/of oud-leden zijn uiteraard ook van harte welkom.

Mocht je vooraf mee informatie willen hebben, dan kan dat via: [email protected] of je mag me ook bellen: 06-53760133.

Joseph Pennings