Vrijwilligerswerk

Vrijwilliger worden:

We zijn blij als jij vrijwilliger wilt zijn binnen onze vereniging. We hebben er heel veel en we kunnen er toch steeds weer gebruiken.

Je bent bij onze vereniging vrijwilliger omdat je zelf hebt besloten, vanuit jouw eigen motivatie, om de vereniging te helpen. Je voert daarbij een taak uit (dat kan van alles zijn....) die voor de vereniging van groot belang is.

Niet vrijblijvend
Vrijwilliger zijn is echter niet vrijblijvend. We willen graag op je kunnen rekenen.
Daarom is het goed als je de taak binnen onze vereniging samen met anderen kunt uitvoeren. Kun jij dan een keer niet, dan staat er iemand anders klaar om jouw vrijwilligerstaak uit te voeren. Wij streven ernaar om vrijwilligersposities op. deze manier in te vullen, maar verwachten dat jij ook initiatief neemt om een vervanger (of back-up) te (helpen) vinden.

Normen en waarden binnen onze vereniging
Je werkt als vrijwilliger samen met heel veel andere vrijwilligers en met de leden van de club.
Binnen de vereniging zijn gedragsregels opgesteld. We verwachten van jou dat je jezelf ervan op de hoogte stelt en dat je ze ook naleeft.

Zorgvuldigheid
Naast dat we gedragsregels hanteren vinden wij het van groot belang dat iedereen binnen en buiten de vereniging erop kan rekenen dat we met alle zorgvuldigheid afspraken hebben gemaakt over de keuze van onze vrijwilligers. Daarom passen we de volgende afspraken toe:

• We (bestuur en/of commissie) houden een kennismakingsgesprek;
  • We vragen een VOG (Verklaring omtrent het Gedrag), en elke 5 jaar vragen we deze te vernieuwen;
  • Iedere vrijwilliger wordt lid van de KNVB, hiermee maak je automatisch gebruik van alle rechten, maar ook van de verplichtingen ten opzichte van de KNVB;
  • We controleren op referenties.