Den Dungen JO9-1 - Helvoirt JO9-1 8-5

Den Dungen JO9-1

Helvoirt JO9-1

4 mei 2019 10:00

De jongens hebben er weer zin in zo na de vakantie en beginnen lekker na de bemoedigende woorden van onze trainer.

De focus ligt vandaag bij het schakelen tussen aanvallen en terug om te verdedigen.

In de eerste minuten wordt de bal na leuk samenspel door Bart al gauw binnen getikt en zo staan we op 1-0

Dan zakt het tempo een beetje en krijgt den Dungen een kansje dje ze niet benutten.

Na de eerste wissel tussen Axel en Rover gaat bal weer langzaam richting de goal van de tegenstander en volgen er weer 2 kansen voor Preston en Luuk maar ook deze halen het net niet.

Na de eerste 10 min is het dus nog steeds 1-0

We hervatten de wedstrijd met een corner en gaan op weg het 2de deel

Dan wordt de bal uitgenomen en Luuk weet te scoren van grote afstand waarbij de keeper op het verkeerde been stond. 2-0

Dan wordt er een tijdje op onze helft gevoetbald en komt Giel in de positie dat ook hij zn eigen vergist en een bal door moet laten. 2-1

Dan komt er een knappe aanval van Den Dungen en schieten ze een knappe 2-2 binnen.

Onder de dreiging van een grote regenbui gaan we door naar het einde van deel 2

Waarbij er weer op de goede helft wordt gespeeld en Axel een 3-2 scoort.

Zoals gezegd de dreiging wordt een regenbui in het eerste deel van de 2de helft

Waarbij we op voorsprong aanvangen. De tegenpartij voelt dat ze deze wedstrijd nog niet zomaar gewonnen kunnen krijgen maar ook onze eigen jongens zijn er nog niet.

Dan wordt de wedstrijd even gestaakt vanwege een hagelbui die er ook nog wel even bij kan dus ja het even wachten tot het zonnetje weer terugkomt.

We gaan weer verder met een corner voor Den Dungen en dan volgt er ook meteen de 3-3.

Meteen na de uittrap krijgen we nog en goal om onze oren en het is 3-4

Nu kan hey niet meer bij houden en staat het in 1x 3-6

Het hele spel is verstoord en ze komen maar slecht terug in hun ritme.

Dan krijgen we een corner en dit lijkt een mooie goal te worden maar helaas gaat deze over.

De tijd tikt verder en het ritme lijkt terug te komen maar er is een behoorlijk gat te dichten.

En net voor de korte rust maken ze nog net de 3-7

Het laatste deel beginnen we weer sterk en hebben we alweer 2 kansen uit een goed opgezette aanval en uit de 3de aanval volgt de 4-7

Dan blijft de bal goed op andere helft en zien we nog genoeg kansen

Giel weet nog een aanval te stoppen en schopt de bal weer ver naar voren om weer een nieuwe kans te creëren.

Zo te zien hebben de jongens weer een paar goede tips gekregen en heeft iedereen zn positie weer een beetje gevonden, Luc van Esch en Daan staan weer goed te verdedigen maar helaas komt er weer een punt bij voor Den Dungen en is het 4-8

Maar Axel neemt gauw de bal mee en scoort direct de 5-8.

Dit is ook meteen de eindstand van deze wedstrijd die we begonnen met een lekker zonnetje en prima temperaturen en welke we afsluiten in de kou.