Dagelijks bestuur
Onze vereniging staat onder leiding van het dagelijks bestuur. Dit bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris en penningmeester en wordt gecompleteerd door het bestuurslid senioren, bestuurslid jeugd, bestuurslid accommodatie en het bestuurslid voor PR en sponsering. In deze bijlage treft u de contactgegevens aan.
Commissies en werkgroepen
Naast het bestuur zijn er diverse commissie en werkgroepen actief binnen de vereniging. Iedere commissie heeft een commissievoorzitter die periodiek verslag uitbrengt aan het hoofdbestuur. Daarnaast wordt er 4 keer per jaar een commissievergadering gehouden met alle commissievoorzitters en het hoofdbestuur.
We onderscheiden commissies in 5 hoofdcategorieën (vetgedrukt en cursief):
- Voetbalzaken
- Technische Commissie
- Jeugdcommissie
- leeftijdscoördinatoren
- Toernooien
- Pupil van de Week
- Sinterklaasontvangst
- Kerstzaalvoetbal
- Carnavalswedstrijd
- Pupillenkamp
- Minislotdag
- Seniorencommissie
- Wedstrijdzaken
- Scheidsrechters
- Facilitair
- Materialen (kleding en voetbalmateriaal)
- Accommodatie (velden en gebouwen)
- Communicatie
- Evenementen
- Playback
- Website, clubblad en (social) media
- Commercie
- Kantine
- PR en sponsoring
- Bestuursondersteuning
- Financiën
- Vrijwilligersbeleid
- Ledenadministratie
Hieronder volgt van iedere commissie een korte omschrijving.
Technische commissie
De technische commissie is verantwoordelijk voor beleid om goed geschoold en getraind kader te hebben bij de teams van v.v. Helvoirt. Ze bieden de gelegenheid tot het volgen eventuele cursussen (bijvoorbeeld trainers- of begeleiderscursus) en ze zorgt voor theoretische en praktische ondersteuning van trainers gedurende het seizoen. De leden van de commissie zijn Willem Burgmans, Henk van Hattum, Ron Pieters, Cees van Baast, Giel Verstijnen en Ferry Mallo (contactpersoon vanuit bestuur).

Jeugd commissie
De jeugdcommissie is verantwoordelijk voor de teambezetting bij de jeugd en is betrokken bij het aanstellen van trainers en leiders van jeugdteams. Voor verschillende leeftijdsgroepen zijn leeftijdsgroepcoördinatoren aangesteld.
Naast deze commissie zijn er ook diverse werkgroepen actief die met name jeugdactiviteiten organiseren, zoals Toernooien, Pupil van de Week, het Sinterklaasfeest, Kerstzaalvoetbaltoernooi, de carnavalswedstrijden, het pupillenkamp en de minislotdag.
Senioren commissie
De seniorencommissie is verantwoordelijk voor de coördinatie en afstemming tussen de begeleiders en aanvoerders van alle seniorenteams. Ze signaleert aandachtspunten voor het bestuur, de technische commissie, wedstrijdzaken en scheidsrechterscommissie. Ze is tevens aanspreekpunt voor deze commissie naar de seniorenteams.
In deze commissie werken Huub Glas, Pieter Backx, Jacqueline Kiesling, Pepijn de Beer en Kees Janssen samen.
Wedstrijdzaken
De commissie is, als team, verantwoordelijk voor de competitie indelingen, ze plannen (oefen)wedstrijden voor jeugd- en seniorenteams en ze zorgen voor de administratieve afhandeling van de wedstrijdzaken richting de KNVB. Kleedkamer- en veldindelingen, zowel voor de wedstrijden als trainingen worden opgesteld.
Deze commissie bestaat uit Kees van Hooft, Sandra van Rijsewijk, Jurgen Hamers, Jan van Iersel en Joseph Pennings.
Scheidsrechters commissie
Deze commissie stelt scheidsrechters aan bij de jeugd- en seniorenwedstrijden, ze bieden mogelijkheden aan voor scholing en cursussen voor scheidsrechters en ondersteunen de werving van verenigingsscheidsrechters. De commissie heeft een eigen pagina op onze website.
De commissie wordt bemensd door Harold Verhoeven, Rik Janssen, Harley Habraken en Bert Timmermans.
Materialen commissie
De materialencommissie is verantwoordelijk voor de aanschaf en uitgifte van alle voetbal gerelateerde materialen (zoals goals en netten, ballen, wedstrijdtenues, trainingspakken, waterzakken en bidons) en bewaakt het hiervoor beschikbare budget.
Stefan Wilke is aanspreekpunt.
Accommodatie commissie en onderhoudsploeg
De accommodatiecommissie is mede verantwoordelijk (samen met de gemeente) voor het onderhoud van de velden en zorgt daarnaast voor het onderhoud van de accommodatie en de bebouwing (kantine, kleedkamers en tribune).
Maarten Hamers is, samen met onze consul, aanspreekpunt voor de velden.
Iedere maandag- en vrijdagochtend komt de onderhoudsploeg bij elkaar op het sportpark om klussen uit te voeren. Henk van Schijndel is aanspreekpunt voor de onderhoudsploeg. De andere leden van deze ploeg zijn Toon van Bergen, Jan Bertens, Jan Groenendaal, Piet van Haaren, Gerard Meijer, Jan Scheffers, Gerard Scheffers, Rini van Schijndel, Piet Vugts, Stefan Wilke, Jan van Zon.
Evenementen commissie
De evenementen commissie organiseert diverse activiteiten gedurende het seizoen. De evenementencommissie is actief na de wedstrijden van Helvoirt 1, door het organiseren van 5-6 thema middagen, de 3e helft. Verder organiseren ze andere (niet voetbal gerelateerde) feestjes in de voetbalkantine.
De evenementencommissie bestaat uit Jolein van Asseldonk, Samantha Coppens, Kimberley Havinga, Sanne Onderwater, Aafke Robben, Fleur v.d. Ven, Hilde Vermeer en Lotte Werneker
Playback
Deze commissie organiseert jaarlijks in de winterstop een showprogramma met playback waar alle jeugd- en seniorenteams van de voetbalclub aan deelnemen. Aanspreekpunten zijn Edwin Pijnenburg en Kees Eijkemans. In de mediagallery vind je veel foto's van de playbackshows.
Website, clubblad en social media
Er is een groep actief die de communicatie verzorgen via de website, (social) media en het wekelijkse (digitale) clubblad Langs de Ley. Aanspreekpersonen zijn Pepijn de Beer (technische ondersteuning), Huub Glas (website en nieuwsbrief) en Jurgen Hamers (Langs de Ley, Facebook uitslagen 1e en topscorers).
Kantine commissie
De kantine commissie is verantwoordelijk voor de barbezetting en de inkoop en verkoop van consumpties in de kantine.
Deze commissie bestaat uit Koen van Asseldonk, Kees Janssen en Niels Verhoeven (H).
Commissie PR en Sponsoring
De commissie PR en sponsoring is verantwoordelijk voor de sponsorcontracten en het nakomen van de sponsorafspraken. Lees hier meer over sponsoring en PR.
Financiën
Onze penningmeester wordt ondersteund door een commissie waarin twee oud-penningmeesters zitting hebben die advies geven en taken gezamenlijk uitvoeren.
Vrijwilligersbeleid
Rondom het bestuurslid Vrijwilligersbeleid is een commissie actief die beleid maakt, plannen voorbereid en acties uitzet om vrijwilligers te werven en zorgt dat onze vrijwilligers hun werk met plezier en voldoening kunnen uitvoeren.
Ledenadministratie
De verenigingssecretaris wordt ondersteund door oud-secretaris Herman Schoonus om de administratie van onze leden ordelijk te laten verlopen.