Helvoirt JO9-1 - Haarsteeg JO9-1 4-6

Helvoirt JO9-1

Haarsteeg JO9-1G

23 februari 2019 10:15

Spelers: Axel, Bart, Daan, Giel, Luuk van Esch, Luuk Verschuren, Preston en Rover

Het is mooi weer en het veld ligt er goed bij. Onze jongens spelen een goede wedstrijd tegen Haarsteeg. De tegenstanders, en met name de supporters van Haarsteeg, zijn onder de indruk van de kwaliteiten van Helvoirt. Maar met het mooi en aantrekkelijke voetbal win je niet altijd blijkt maar weer. Naast Haarsteeg is de grootste tegenstander de paal vandaag. Als we latje schieten zouden doen, hadden we gewonnen. Helaas ging de winst naar de tegenstander. Haarsteeg wint na een spannende wedstrijd met 4-6.

De eerste aanval van de wedstrijd is voor Helvoirt. Deze eindigt met een mooi krul van Axel op het doel die net naast gaat. Haarsteeg gaat voor hun eerste aanval, maar deze wordt verdedigt door Bart. Uit de daaropvolgende corner wordt niet gescoord. Dan is het weer tijd voor Helvoirt. Rover schiet de bal net naast het doel. Dan volgt een snelle tikkietakkie aanval van Helvoirt, waaruit net niet wordt gescoord door Axel. Onze jongens blijven druk zetten met eerst een schot van Rover dat wordt geblokt en vervolgens een poging van Luuk Verschuren die net naast gaat. Uiteindelijk weet Axel dan toch de 1-0 te maken.

De 2-0 volgt snel. Axel neemt een corner voor Helvoirt en Luuk Verschuren kopt deze schitterend in. De voorsprong duurt echter niet lang, want bij de eerstvolgende aanval van Haarsteeg scoren zij de 2-1. Dan komen er meerdere kansen voor Helvoirt en dit begint bij Bart. Hij speelt handig 3 tegenstanders voorbij geeft vervolgens voor aan Rover de de paal raakt. Een herkansing van Daan wordt door de keeper gestopt. Haarsteeg countered en scoort de 2-2. Niet veel later loopt Haarsteeg met behulp van hun sterspeler verder uit tot 2-4.

Het spel gaat vervolgens over en weer. Uiteindelijk weer Helvoirt weer hun kansen te creëren. Zij zetten deze alleen niet om in punten; Rover schiet wederom na een slimme voorzet van Luuk van Esch hard op de paal en Preston’s mooi schot wordt knap gehouden door de keeper. En wat bij Helvoirt niet wil lukken, gaat bij de eerste poging van Haarsteeg wel; zij scoren de 2-5. Dit ik ook de stand bij rust

Na rust start Helvoirt weer strijdlustig. Rover opent met twee schoten op doel, die worden tegengehouden door de keeper. Maar wat de keeper van Haarsteeg kan, dat kan onze Giel beter. Hij voorkomt meerdere malen, door naar de bal te duiken, dat Haarsteeg verder uitloopt. Onze jongens blijven hard werken. Pogingen worden door Bart, Preston en Luuk van Esch gedaan, maar de bal wil er niet in. Giel blijft aan onze kant knap de ballen stoppen van de tegenstander. Dit blijft zo doorgaan totdat Axel de verlossende 3-5 scoort. De spanning neemt toe in de wedstrijd. Haarsteeg “de blauwe muur” is flink aan het verdedigen. Naast de sterke verdediging heeft Haarsteeg nog andere hulp die ervoor zorgt dat Helvoirt niet scoort. De paal zorgt er wederom voor dat een schot van Rover er niet in gaat. Bij een volgende aanval passeert Axel een aantal tegenstanders en geeft de bal aan Preston, die vervolgens met een handig tikkie de bal terug geeft aan Axel. Bart krijgt de bal via een voorzet van Axel en schiet vervolgens via de keeper op, ja hoor daar is ie weer, de paal. de bal wordt overgenomen door Haarsteeg die snel de tegenaanval inzetten. Hun aanvaller schiet richting de hoek van het doel, maar Giel strekt zich languit en weet het doelpunt te voorkomen. Vervolgens zorgen Luuk en Luuk er samen verdedigend voor dat Haarsteeg nog bij het doel van Helvoirt kan komen. Toch kunnen ook zij niet voorkomen dat Haarsteeg via een corner de 3-6 scoort. Helvoirt het echter niet op. Zij blijven aanvallen, maar het lukt nog slechts één keer te scoren. Luuk Verschuren zet de eindstand op 4-6.

Onze jongens hebben hard gewerkt en mooi voetbal laten zien. Het best voetballende team wint niet altijd.