Helvoirt JO9-1 - Zwaluw VFC JO9-5 5-8

Helvoirt JO9-1

Zwaluw VFC JO9-5

25 mei 2019 10:15

De laatste wedstrijd van het seizoen staat op het programma. De vorige partijen hebben onze jongens mooi en goed voetbal laten zien. Deze wedstrijd begon veelbelovend met twee snelle doelpunten. Maar onze jongens gaven de wedstrijd uiteindelijk verdedigend in een paar minuten uit handen. Zwaluw won de wedstrijd met 5-8

Het begin is sterk. Het eerste schot op doel van Daan, na een mooi voorzet van Luuk Verschuren, beland hard op de paal. Direct daarna volgt snel een nieuwe aanval van Helvoirt. Via rechtervleugel wil Preston een voorzet geven die vervolgens prachtig in de linker kruising beland (1-0). Niet snel daarna krijgt Daan de bal en weet deze goed in de hoek te plaatsen, waarmee hij Helvoirt binnen 5 minuten op een 2-0 voorsprong zet.

Helvoirt blijft druk zetten. Daan krijgt opnieuw een kans en schiet hard op doel, maar deze wordt knap door de keeper tegengehouden. De volgende kans is weer van Daan en ook hier staat de keeper van Zwaluw op de juiste plek en bokst de bal weg.. Het schot in de rebound van Preston gaat net naast.

De eerste aanval van Zwaluw belandt direct in het doel (2-1). Bij de volgende aanval van Zwaluw komt Giel mooi uit zijn doel, zet een blok en slide de bal over de achterlijn. Vanuit de daaropvolgende  corner scoort Zwaluw de gelijkmaker (2-2)

Niet lang daarna weet Axel te profiteren van een fout van de keeper en bezorgt koel de 3-2 voorsprong voor Helvoirt. Maar al snel komt Zwaluw weer op gelijke hoogte met afstandsschot 3-3. Giel voorkomt vervolgens nog de voorsprong door vol voor een schot te duiken.

De ruststand blijft daarmee staan op 3-3.

De tweede helft begint Helvoirt sterk met een voorzet van Preston die Rover weet te bereiken. Rover schiet de bal in één keer vanuit de lucht in het doel van de tegenstander (4-3). Zwaluw wil direct weer toeslaan, maar een goede actie van Giel voorkomt de gelijkmaker. Bij zijn verre uittrap  opent Helvoirt weer de aanval met Axel. Hij geeft een scherpe voorzet vanaf de linkerkant die net voor het doel wordt gemist door Bart en vervolgens door Rover in de hoek wordt geplaatst, maar door de keeper knap wordt tegengehouden.

Toch weet Zwaluw weer op gelijke hoogte te komen. Met een afstandsschot zetten zij de stand  weer op 4-4. Bij een volgende aanval van hen voorkomt Giel vervolgens de voorsprong met een mooie duik naar de bal. Hij kan helaas niet voorkomen dat Zwaluw uit de corner de 4-5 wordt gescoord. Zwaluw blijft aanvallen. Bij een volgende lange bal weet Luuk van Esch de bal weg te koppen. Axel neemt de bal over en schiet van verre afstand vol op de lat. Maar dan valt de verdediging van Helvoirt uit elkaar. Binnen 5 minuten scoort Zwaluw 3 doelpunten, waarmee zij de stand op 4-8 zetten.

Helvoirt blijft wel proberen en laat dan ook mooie aanvallen zien. Eén van die aanvallen begint bij Luuk Verschuren, die een steekpass geeft aan bart, die direct doortikt naar Axel en vervolgens weer wordt terug getikt naar Bart. De aanval wordt helaas niet beloond met een doelpunt. Toch weet helvoirt nog wel te scoren. Axel schiet vlak voor het einde hard de 5-8 binnen.