Viola VR1 - Helvoirt VR1 2-2

Viola VR1 (zon)

Helvoirt VR1

18 augustus 2019 11:00

Vandaag stond voor onze dames de eerste oefenwedstrijd op het programma. Na pas twee weken trainen, beloofde dit een zware wedstrijd te worden. Op de vroege morgen waren de kleine katertjes toch aanwezig, maar dat mocht de pret voor vandaag niet drukken. Het was een gezellig feest gisteren en iedereen had weer zin om er vandaag tegenaan te gaan. Viola, de tegenstander van vandaag, heeft vorig jaar promotie gepakt in de derde klasse. Dit was een mooie kans om ons te meten met deze kersverse tweedeklasser. Vergeleken met vorig seizoen is de samenstelling van het team veranderd. Een aantal dames zijn helaas vertrokken maar daarentegen hebben we ook weer nieuwe dames erbij gekregen. Het team waarmee we naar Alphen zijn vertrokken was helaas nog niet helemaal compleet. Toch was dit een mooie kans voor onze nieuwe dames om Rinus te laten zien wat ze in huis hebben.
We kwamen wat laat aan bij de tegenstanders waardoor de wedstrijd wat later zou beginnen. Voor de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden. Na het fluitsignaal moesten de dames even inkomen. Het was weer even wennen en we moesten elkaar weer een beetje proberen te vinden. Na ongeveer tien minuten spelen kwam een speelster van viola vrij voor onze goal. Gelukkig was het Lieke die het schot uit de goal hield. De dames kregen de smaak steeds beter te pakken. Lotte stuurde Gaby diep via de linkerkant, een poging op goal ging echter langs. Ondanks dat we als team aan het groeien waren, kregen we toch een doelpunt tegen. Na ongeveer een half uur spelen, kwam een tegenstander in actie en wist de bal in de linkerhoek te plaatsen. 1-0. Gelukkig was ons Ivonne erbij en kon de stand al snel gelijk worden getrokken. Er werd een vrije trap gegeven van ongeveer 35 meter. Natuurlijk was het Ivonne die deze bal met volle kracht over de keeper heen schoot. 1-1. Kort voor rust kon een van de tegenstanders vrij komen voor het doel. Gelukkig miste deze dame de scherpte en schoot ze langs. Met een gelijke stand gingen we de rust in. De tweede helft werd er al beter gevoetbald en beide teams waren gewaagd aan elkaar. Een inzet van Ivonne werd door de keeper fout ingeschat en deze bal kon ze nog maar net van de lijn halen. De kansen kwamen helaas niet alleen van onze kant. Een speler kon doorbreken en schoot de bal hard in de rechterhoek. 2-1. Gelukkig konden we goed samen blijven spelen en bleef de wedstrijd spannend. Een diepe bal van Isa kwam goed in de ruimte. Gaby kon hier goed gebruik van maken en kwam in duel met de keeper. Via een sliding rolde de bal uiteindelijk toch in het netje en was de stand weer 2-2. Hiermee konden we de wedstrijd afsluiten.