TSVV Merlijn VR1 - Helvoirt VR1 1-2

TSVV Merlijn VR1 (zon)

Helvoirt VR1

15 september 2019 10:30

Dames 1 beker nog maar net door na 1-2 zege op TSVV Merlijn.

Wat is het spannend in onze bekerpoule. Alle 4 de ploegen hebben 3 punten! Het doelsaldo zal dus mogelijk een rol gaan spelen wie er doorgaat. Blauw Wit heeft het beste doelsaldo, dus die gingen met een goed gevoel aan deze bekerronde beginnen. Ook wij begonnen goed aan deze wedstrijd, want uit een goede bal van Esther wist Sam met een mooie lob de grote keepster van Merlijn te kloppen en ons op 0-1 te zetten. Sam scoorde even later opnieuw door alleen voor de keepster geen fout te maken: 0-2. Sam had zelfs al een snelle hattrick kunnen maken, maar nu redde de keepster. Toch had Merlijn geen slechte speelsters. Toch was het even schrikken toen een van die speelsters na een merkwaardige handsbal niet meer bewoog. Volop paniek, maar gelukkig kon ze even later toch door. Merlijn kreeg voor de rust nog een grote kans op 1-2. Ze schoten op de paal. Na rust gebeurde er niet zo heel veel. Behalve dan dat de keepster nog moeite had met schoten van Lotte en Inta. Richting het einde kregen we al door dat Blauw Wit met 2-1 verloren had van Gilze en dat de 0-2 tussenstand voldoende was voor de 2e ronde. Toch kwam Merlijn op dat moment terug tot 1-2 toen een van de beste speelsters van Merlijn alleen voor Lieke geen fout maakte. Ook 1-2 was nog voldoende om op basis van meer gescoorde doelpunten verder te gaan, en dat gebeurde ook. De Dames hebben de 2e bekerronde bereikt. Voor het eerst sinds het in de 3e klasse speelt. Volgende week spelen we de eerste competitiewedstrijd in eigen huis tegen SC’t Zand.