Gilze VR1 - Helvoirt VR1 1-0

Gilze VR1 (zon)

Helvoirt VR1

1 september 2019 10:00

Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma met Gilze als tegenstander. Gilze is een team dat uitkomt in de tweede klasse. Dit was dus weer een mooie kans om ons te meten met een hogere klasse.
We kwamen laat aan bij de tegenstanders in verband met een klein ongelukje op de weg, waardoor de wedstrijd 10 minuten later is begonnen. In het begin van de wedstrijd merkte we dat de tegenstanders sterk waren, zowel voetballend als fysiek. In de eerste 10 minuten werd een bal bij ons op de lat geschoten en moest Anouk een bal van de lijn halen. Toch deden we niet onder en konden ook wij mooie aanvallen opzetten richting de goal van de tegenstanders. Een schot op goal zat er helaas nog niet echt helemaal in. Voor de tegenstander was dit wel anders. Na een half uur spelen moest Lieke twee keer kort achter elkaar de bal uit de goal houden. Het was een zware eerste helft en het was moeilijk om bij de goal van de tegenstanders te komen. Tijdens de rust bespraken we dat we ons niet weg mochten laten drukken door de tegenstanders en dat we dit vast moesten houden. De tweede helft kwam de tegenstander weer sterk uit te kleedkamer. Na ongeveer een kwartier spelen kreeg de tegenstander was het geluk niet in ons voordeel en kon de 1-0 worden gezet door de tegenstanders. Kort hierna kwam de tegenstander 1 op 1 met Lieke, de spits maakte een overtreding omdat ze door ging op Lieke. Het was een drukke wedstrijd voor Lieke en ze heeft dan ook veel ballen gehouden. We probeerden goed over te spelen en het spel werd dan ook stukje bij beetje wat sterker. De verdediging had het druk maar stond vandaag ook weer als een huis. Met een 1-0 verlies hebben we de wedstrijd knap afgesloten. Volgende week spelen we thuis tegen blauw wit'81 om 12.00. Tot dan!