Helvoirt 1 - SVSSS 1 3-0

2e klasse H

3 november 2019 14:30

Van Hattum junior maakt senior nu wel blij met doelpunt tegen SVSSS: 3-0

In het seizoen 2011-2012 oefende Helvoirt 2x tegen SVSSS dat toen onder leiding stond van Henk van Hattum. Door o.a. doelpunten van Menno werd het eerst 2-2 en won Helvoirt later met 1-4. Toen was senior logischerwijs niet blij. Nu scoorde van Hattum junior opnieuw tegen SVSSS en zorgde nu wel voor vreugde bij senior. Helvoirt boekte tegen SVSSS z’n eerste zege in de competitie. Met 3-0 was het echter nog te lief voor SVSSS.

Na 10 seizoenen stond voor Helvoirt weer de derby tegen SVSSS op het programma. De wedstrijd was ook een weerzien van de nodige bekenden. O.a. voor Henk, die trainer was van SVSSS in het seizoen 2011-2012 en met een aantal spelers werkte die ook nu in het veld stonden. Bovendien was het een wedstrijd tussen de minst scorende ploeg tegen de meest gepasseerde defensie. Het was de minst scorende ploeg dat vanaf de aftrap meteen goed aan de wedstrijd begon en noteerde via een vrije trap van Mart, die net over ging, de eerste kans. Niet veel later was het wel raak. Jochem ging na een goede actie nog een een-twee aan met Thijs om vervolgens Max te bedienen die van dichtbij doelman Bjorn Boer kansloos liet. Ook na de 1-0 bleef Helvoirt de betere ploeg, maar liet het na om ruimer afstand te nemen. Menno kopte net naast, diezelfde Menno legde een voorzet van Mart klaar voor Max die leek te scoren maar een uitstekende redding van Boer voorkwam dat en Rico leek te profiteren nadat Boer onder een voorzet van Max ging, maar een verdediger lag in de weg. Pas na 35 minuten een kans voor SVSSS. Jim de Laat kreeg de bal in de voeten gekopt, maar schoot van dichtbij over. Ook wist Boer te redden op een inzet van Menno. Helvoirt domineerde de 1e helft maar het bleef slechts 1-0.

Hierdoor had SVSSS nog altijd kans en zo ging het ook de 2e helft in. Maar verder dan een kopbal van de Laat die toch wel ruim naast ging kwam het niet. 10 minuten na rust verdubbelde Helvoirt dan toch de voorsprong. Thijs stuurde Max weg. Op snelheid was hij Stijn van de Brand de baas en passeerde ook Boer voor 2-0. Nick kopte daarna een hoekschop op de paal en de rebound van Max werd van de lijn gehaald. Mart zag een vrije trap worden gered door Boer en diezelfde Mart profiteerde van een fout achterin bij SSS, om Menno te bedienen die diens inzet via een been over zag gaan. Uit de hoekschop die volgde wist Mart opnieuw Menno te vinden en nu was het wel raak: 3-0. Bij SVSSS was ondertussen Lars Cornelissen ingevallen. De eigenlijke aanvoerder van de Udenhoutse ploeg die ruim anderhalf jaar uit de roulatie was met een knieblessure, was toch wel een lichtpuntje bij SSS. Helvoirt had het lastig met de handige dribbelaar. Maar ook hij kon het tij niet keren. Pas na 87 minuten moest Walter een keer echt in actie komen. Op aangeven van Cornelissen gleed Bram van den Bijgaart van dichtbij op Walter en hield daarmee de ‘0’ vast. De eerste zege in de competitie is een feit. Voor het eerst sinds 17 maart weer eens een zege in een wedstrijd over 90 minuten, want de laatste zege, uit tegen EVVC in mei, werd verdeeld over 2 dagen. De zege was ook volkomen verdiend en 3-0 was eigenlijk nog te mager, gezien het vertoonde spel. Het was van begin tot eind genieten als Helvoirt zijnde.

Komende dinsdag speelt Helvoirt voor de 013cup thuis tegen de oude club van Martijn en Christian: Jong Brabant. Zondag gaat Helvoirt op bezoek bij koploper Vianen Vooruit die zich inmiddels al heeft ontpopt tot de titelkandidaat in deze 2e klasse H. Tot volgende week.