Helvoirt 1 - DAW Schaijk 1 0-1

2e klasse H

20 oktober 2019 14:30

Helvoirt blijft ongelukkig verliezen, ook DAW Schaijk nipt te sterk: 0-1

Opnieuw moest Helvoirt lijdzaam toezien hoe na het laatste fluitsignaal de tegenstander zwaar opgelucht de handen hief na een zwaarbevochte zege. Helvoirt blijft complimenten verzamelen, maar aanvallend laat de ploeg nog steeds vrij weinig zien. Ook vandaag lukte er vrijwel niets. Met een doelpunt ala Marco van Basten in 1988 tegen West-Duitsland kwam DAW in een matige wedstrijd toch aan de zege.

Eindelijk! Een thuisduel van het 1e dat doorgaat. Eind oktober is de eerste thuiswedstrijd in de competitie dan toch een feit. Al hingen er ook nu donkere wolken boven dit duel. Met de verwachte regenbuien, wat uiteindelijk meeviel, en de nog altijd zwakke plek op het hoofdveld, werd er toch besloten door te gaan. De eerste wapenfeiten kwamen van de bezoekers. Een schot van Roel Janssen dat net over ging en een kopbal van Corik Megens die op de lat eindigde. Van Helvoirt viel er alleen maar een vrije trap van Mart te noteren die via een been overging. Mede door het vaak slordige spel aan beide kanten bleven kansen, laat staan mogelijkheden, schaars. In een meer spannende dan goede 1e helft kreeg het dan ook de ruststand die het verdiende.

Maar ook na rust was het vooral hetzelfde. Alleen een inzetje van Jochem dat naast ging en een poging van afstand van Bart Vos die via een Helvoirts hoofd net overging waren de enige hoogtepunten van de 2e helft. Tot de 75e minuut. Zowaar een redding van een keeper. In een scrimmage na een hoekschop zag Tim z’n schot door doelman Rick van Aalst worden weg gebokst. De wedstrijd leek, hoewel Helvoirt een licht overwicht had, dan ook op 0-0 af te gaan. Totdat Vos met een steekpass C Megens bediende die de bal vervolgens achter Martijn in de lange hoek gleed. In de fase die volgde bleef Helvoirt wel de ploeg die het meest aanviel, maar tot een echte doelpoging kwam het niet, zoals het eigenlijk deze competitie nog niet echt tot een goede doelpoging kwam. Een 0-0 wedstrijd die toch een winnaar kreeg.

Zo is Helvoirt met 0 punten uit 3 duels onnodig teleurstellend gestart. Volgende week al meteen een cruciale wedstrijd, de vroege degradatiekraker uit tegen Volkel. Wordt ook die niet gewonnen, dan gaat het er al vroeg donker uitzien voor Helvoirt. Tot volgende week.