Helvoirt 1 - Venhorst 1 1-1

Venhorst 1 (zon)

2e klasse H

24 november 2019 14:30

Venhorst thuis, altijd lastig: Helvoirt en Venhorst delen met 1-1 de punten.

Ook in de 4e ontmoeting met Venhorst in eigen huis is Helvoirt er niet in geslaagd om te winnen. In een voetballend gezien matig duel hield het nog wel een puntje over: 1-1. Hoewel Helvoirt misschien voetballend iets beter was, ging het te veel mee in het spelletje van Venhorst en kwam er daardoor amper aan te pas, mede daardoor verdiende deze wedstrijd niet echt een winnaar.

2 ploegen in goeden doen ontmoeten elkaar op het Burgemeester v.Hövell Sportpark. Helvoirt won z’n laatste 3 en Venhorst z’n laatste 2 duels. Toch zal Venhorst met vertrouwen naar Helvoirt zijn afgereisd, immers, Helvoirt won in de 3 eerdere confrontaties in eigen huis nog nooit van Venhorst. Tijd om daar verandering in te brengen werd vooraf gezegd, de start van Helvoirt was dan ook hoopgevend toen doelman Mickey van der Cruijsen een inzet van Max met de vingertoppen tot hoekschop kon werken. Maar daarna gebeurde er weinig. Behalve dan het feit dat Stijn, die de geblesseerde Mart verving, er na 20 minuten af moest. Na een luchtduel riep hij iets en zei meteen wisselen, wat bleek: weer z’n voortanden eruit. 5 seizoenen geleden gebeurde dat ook eens, maar nu was het weer raak. Daardoor moest jongeling Bram z’n plek invullen en deed dat naar behoren. Ook Nick merkte dat de armen in Venhorst hard zijn, met een bloedneus tot gevolg, maar hij kon door. De 1e helft kenmerkte zich vooral in fysiek en lange ballen voetbal. De, met name, oudere supporters moesten vooral uitkijken dat ze geen nekhernia kregen van het steeds omhoog moeten kijken, want de bal maakte meer vlieguren in de lucht dan op de grond. De kansen moesten dan ook per toeval ontstaan. Zo kreeg Menno in de kluts de bal voor z’n voeten maar stuitte op van der Cruijsen. Aan de andere kant profiteerde Thijs van Sleeuwen wel van een slippertje van Jochem (het was voor velen moeilijk staande blijven op het gladde veld), maar schoot op de paal en zag even later Walter redden op z’n inzet.

Ook na rust veranderde er aan het spelbeeld niet zo veel. Hoewel Helvoirt wel de eerste kansen kreeg. Menno kopte net over en Max raakte een voorzet totaal verkeerd waar van der Cruijssen al onderdoor was gegaan. Helvoirt bleef te veel in het spelletje van Venhorst mee gaan en ook nu was het vaak lang halen, vlug thuis en mede daardoor bleef het voetballend een matige wedstrijd. Dan moeten we al naar de 70e minuut als Rob van Dooren Walter bijna verraste met een stuiterend schot en van Sleeuwen kwam voor de rebound kracht te kort. Aan de andere kant leek Max voor de openingstreffer te zorgen maar Luuk van den Boogaard haalde met een snoekduik de inzet van de lijn. Een kwartier voor tijd zowaar een doelpunt. Van Venhorst. Van Sleeuwen kon in 2x de bal voorgeven, waarna van Dooren tegendraads Walter kansloos liet: 0-1. Helvoirt herstelde de schade al vrij snel toen Luke doelman van der Cruijssen met een vrije trap wist te verschalken: 1-1. Hoewel er in de periode die volgde gekenmerkt werd door de nodige irritaties, zowel op als naast het veld, kwam er geen verandering meer in de stand. Qua voetballend gezien had deze wedstrijd ook geen recht op meer.

Volgende week wacht Helvoirt de derby uit tegen Real Lunet. Tot volgende week.