Wilhelmina Boys VR1 - Helvoirt VR1 2-3

Wilhelmina Boys VR1 (zon)

Helvoirt VR1

3e klasse E

29 september 2019 10:00

Vorige week kwamen onze kwaliteiten niet goed uit de verf, daarom startten we deze wedstrijd extra gemotiveerd want we willen winnen! Deze wedstrijd tegen de Wilhelmina Boys in Best begonnen we meteen sterk. Het slechte weer hield ons niet tegen om mooie combinaties te maken en dit leidde al snel tot een mooie kans maar helaas konden we hem niet afmaken, de verdediger van Wilhelmina boys was ons te snel af. De keeper van de tegenpartij verdraaid haar knie en wordt met een brancard van het veld gehaald. Deze wissel zou voor ons nog wel eens positief uit kunnen pakken. De wedstrijd lag een kleine 10 minuten stil. Hierna wat onrust in ons spel waardoor de tegenstander de kans krijgt om op goal te schieten maar gelukkig geen doelpunten. Ook wij schoten vanaf een flinke afstand een gerichte bal op goal maar deze werd gevangen door de keeper. We geven Wilhelmina boys teveel ruimte waardoor hun aanvaller 1 op 1 met Lieke voor de goal komt, 1-0 voor Best. Het spel is wat rommelig maar we weten meerdere mooie kansen te creëren, helaas is de afwerking net niet goed genoeg om te scoren. Opnieuw maken we een mooie combinatie: Jolein geeft een strakke paas richting de voorhoede en Gabi legt m voor de goal, via Ivonne beland de bal voor Sam en daar is dan eindelijk de 1-1! We werken en knokken hard voor elkaar. Na de rust twee corners voor Wilhelmina boys, we weten dat dit hun sterke kant is dus we staan op scherp en verdedigen deze dan ook goed. De tegenstander raakt gefrustreerd maar wij daarentegen worden sterker, een hele nette steekpaas van Inta bereikte Sam en Sam tikte de bal er perfect in: 1-2!! Niet veel later nam de aanvaller van Wilhelmina boys een voorsprong op onze verdediging en schoot op goal, helaas 2-2. We geven de volle 100% en dit zorgt voor drie mooie kansen binnen een paar minuten. Hier krijgen we energie van! Een overtreding op Sam resulteerde in een vrije trap, Ivonne schoot deze schitterend voor de goal en Gabi maakte hem af, 2-3! De laatste 20 minuten waren zenuwslopend, we wilde het niet meer afgeven en gelukkig hebben we de 3 punten mee kunnen nemen uit Best! Vanmiddag de overwinning vieren met muziek uit de oude doos! Gouwe ouwe feestje in de kantine!