Helvoirt JO9-1 - Zwaluw VFC JO9-3 6-13

5268HS
HELVOIRT
tel. 0411-642323

Met Boaz in het doel en Bram, Martijn, Colin, Mart, Liyam en Valentijn in het veld start de wedstrijd en blijkt Zwaluw een geduchte tegenstander. Er wordt goed samengewerkt en lekker overgespeeld, maar voor de eerste pauze maakt Zwaluw 7 doelpunten - waarbij Boaz tussentijds twee aanvallen op de goal goed weet te weren.
In de pauze spreekt Corne het team bemoedigend toe. Zwaluw is de eerste tegenstander van het seizoen die goals maakt. Dat vraagt om extra aandacht voor goed verdedigen in het veld. Die woorden hebben effect. Felice, Sjoerd, Boaz, Martijn, Colin, Tristan en Valentijn in het doel gaan er voor. Al snel maken Tristan en Colin de eerste twee doelpunten vlak achter elkaar en wordt er goed verdedigd in het veld. In de rust staat het 2-7 en na de peptalk van Corne gaan keeper Sjoerd, Felice, Liyam, Boaz, Mart en Tristan gaat de wedstrijd door. Helvoirt gaat door met doelpunten maken; Tristan maakt de volgende twee doelpunten en de volgende van Tristan volgt door een prachtige voorzet van Sjoerd. Zwaluw laat het hier niet bij zitten en valt stevig aan. Twee doelpunten volgen en met 9-5 gaan we de rust in. In het laatste deel van de wedstrijd weet Zwaluw snel weer drie doelpunten te maken. Maar Helvoirt geeft niet op. Colin doet een goede poging op het doel, Bram geeft een mooie voorzet en Sjoerd weet nog een zesde doel voor Helvoirt te maken. De wedstrijd eindigt met 13-6 voor Zwaluw. Er is goed gewerkt, volgende keer beter!