SC't Zand VR3 - Helvoirt VR1 0-2

5045ZZ
TILBURG
tel. 013-5703984

Vandaag staat de wedstrijd tegen t' zand vrouwen 3 op het programma. Ondanks de vele blessures zijn we toch met een team van 14 speler naar Tilburg vertrokken. De eerste helft begon een beetje moeizaam, de tegenstanders zette erg veel druk en de omschakeling bij hun was heel sterk. na een minuut of 20 kreeg de tegenstander een vrije trap net buiten de 16 die op de lat belandde. Dit was even schrikken. Er werd helaas door ons niet zo veel over gespeeld en veel van onze ballen kwamen niet aan. Door gebrek aan scherpte kon de bal ook een aantal keer door de tegenstander richting Lisa gespeeld worden. Gelukkig was Lisa scherp en stond ze goed te keepen. De schoten op goal pakte ze allemaal. Niet alleen Lisa maar ook de verdediging van Helvoirt wist was kansen te stoppen. Posities werden goed over genomen en er werd goed gecommuniceerd. gelukkig wisten we de nul te houden en konden we met 0-0 de rust in.

In de kleedkamer spreekte Geert een hartig woordje. Hij drukte ons op het hard om iets scherper te zijn en wat meer te gaan voetballen, ook de omschakeling van onze kant kon wat beter.

De tweede helft was het geluk al snel aan onze zijde. Na een paar minuten kregen we een vrije trap mee net buiten de 16 en Fleur weet deze strak in het hoekje binnen te schieten. Niet heel veel later kon Lotte aan de linkerkant de verdediging door stormen en de bal op Hilde verleggen. Helaas was deze bal net te breed en moest Hilde hem weer terug voorleggen. Deze hoge bal kwam bij Lotte op het hoofd en kopte deze bal mooi binnen. Net voor het einde van de wedstrijd kregen we een vrije trap tegen. Ook deze was net buiten de 16. Maar het geluk bleef ons bij, want deze bal kwam op de kruising. Vlak hierna klonk het eindsignaal. De eindstand is 0-2 gebleven.