Helvoirt 1 - Heeswijk 1 1-1

5268HS
HELVOIRT

Helvoirt en Heeswijk schieten niet veel op met 1-1

In een behoorlijk levendige en felle wedstrijd hebben Helvoirt en Heeswijk elkaar op 1-1 gehouden, een stand die over het algemeen wel terecht was. De 1e helft was een beetje voor Heeswijk, de 2e helft een beetje voor Helvoirt. Toch zullen beide ploegen weinig kunnen opschieten met een gelijkspel.

Hoewel het inmiddels een traditie wedstrijd is, speelde Helvoirt en Heeswijk pas 2 jaar geleden voor het laatst tegen elkaar. Ook toen in Helvoirt en won Helvoirt destijds met 2-0, waarmee het toen een einde maakte aan de periode illusies van Heeswijk. De periode was dit keer niet het onderwerp. Met een zege het linker rijtje binnenkomen was het doel van beide teams vandaag. De eerste goede kans was voor Stef Adank. Zijn kopbal werd goed verdedigd. Richting het half uur viel een bal voor de voeten van Noah Geurtz, die zijn inzet vervolgens door doelman Sebastiaan de Schouwer gered zag worden. Het was een 1e helft waarin beide ploegen regelmatig mogelijkheden creëerden, maar er weinig rendement uit haalde. Toch was het Heeswijk dat net voorbij het half uur op voorsprong kwam. Helvoirt kreeg een hoekschop niet lekker weg en Juul Heerkens, die al na 6 minuten de geblesseerde Glenn Cleerdin moest vervangen, wist er wel raad mee: 0-1. Daarna kreeg Heeswijk ook grote kansen op de 0-2. Terry van Steenbergen schoot vrij voor Jannes Verhulst naast en Max Sluiter kreeg na een misverstand ook een goede kans die door Jannes van dichtbij werd gered.

Na rust waren de hoogtepunten in het eerste gedeelte schaars. Alleen een inzet van Collin van den Bergh uit een vrije trap ging net naast. Tegen het uur was er even vlam in de pan. Van Steenbergen liep tegen Niels Verhoeven aan, Sluiter nam revanche op Niels, kreeg geel en daardoor werd het even onvriendelijk. Nadat die rookwolken opgetrokken waren was de net ingevallen Thomas Lommers meteen dichtbij een doelpunt. Zijn inzet uit een hoekschop werd echter van de lijn gehaald. Met nog een kwartier te gaan kreeg Helvoirt dan toch wat het verdiende. Een lange bal van Rob van Kuijk viel voor Rico de Laat die na een tegenstander uit gekapt te hebben doelman De Schouwer kansloos liet met een inzet in de kruising: 1-1.  Vervolgens kwam er een slotfase waarin het beide kanten op kon. Thomas schoot nog een hoekschop in het zijnet, Sluiter had in een leeg doel kunnen profiteren, maar de inzet was te zacht, waarna Koen van Asseldonk de bal kon redden van de lijn, Wouter van Dijke schoot eerst een vrije trap in de muur, waarna hij in 2e instanties nog de paal vond. Menno van Hattum had de laatste kans, maar vanuit een lastige hoek schoot hij nog over. Uiteindelijk kregen beide ploegen dan ook wat ze verdienden: 1 punt met 1-1.

Het is een soort van ‘’Europese week’’ voor Helvoirt want dinsdagavond wacht de volgende competitiewedstrijd al, en wel de confrontatie met Real Lunet in eigen huis.