Helvoirt 1 - Venhorst 1 2-3

5268HS
HELVOIRT

Venhorst verpest afscheid Roel Pullens en Stijn van Gils in de extra tijd: 2-3

De vele toeschouwers verveelden zich geen moment in Helvoirt. Het was een mooi gelijk opgaande wedstrijd en leek op een terecht gelijkspel uit de draaien. Tot in de extra tijd een vrije trap de boel nog veranderde en het afscheid van Roel en Stijn in een domper eindigde.

Alsof er een topper/degradatiekraker op het programma stond. Zo werden Helvoirt en Venhorst welkom geheten. Met veel vuurwerk en de nodige sfeeracties. Toch stond het duel, voor Helvoirt althans, in het teken van Roel Pullens en Stijn van Gils. Beide in 2020 gestopt bij de selectie, maar namen vanmiddag officieel ook voor het publiek afscheid. Door de schorsing van zowel Nick als Luke van der Bruggen mochten beide zelfs in de basis beginnen. Wie ook mocht beginnen was doelman Daan Wagenaars. Die daarmee officieel debuteerde in het 1e. Trainer Henk van Hattum wilde Daan belonen voor z’n goede seizoen die hij draait in het 2e en aangezien het 2e vrij was en het 1e veilig is, was deze wedstrijd daar een prima gelegenheid voor. Zodoende moest de enige speler die nog geen minuut miste dit seizoen, Jannes Verhulst, plaats maken. Beide ploegen maakte er meteen een leuke 1e helft van. Hoewel Venhorst het best begon, noteerde Helvoirt via Noah Geurtz de eerste kans. Zijn uithaal werd gekeerd door doelman Justin Rullens en kopte Menno van Hattum een vrije trap net over. Venhorst had ook een paar keer voor wat dreigende momenten gezorgd, maar kreeg in de 24e minuut de 0-1 cadeau. Thomas Lommers speelde te kort terug op Daan, Finn van der Horst onderschepte en bood Jari van Creij vervolgens een makkelijke intikker aan. Venhorst had het in deze fase even op de heupen. Joep van den Bosch had een vrije schietkans na een voorzet, maar raakte de bal maar 10% en moest Daan voor het eerst in actie komen op een uithaal van van Creij. Van den Bosch schoot, nadat hij in de kluts de bal voor z’n voeten kreeg, ook nog voorlangs. Tegen de rust was het weer Helvoirt. Menno schoot eerst nog net naast, maar precies in de 45e minuut wist hij na het doorzetten van Noah alsnog de 1-1 op het bord te zetten.

Ook na rust verveelde het publiek zich niet. Zowel op het veld als op de goedgevulde tribune vochten de spelers en supporters uit wie boven wie uitkwam. Daan moest net na de rust een uitstekende redding verrichten op het schot van Teun van de Putten die richting de bovenhoek ging. Helvoirt was daarna de iets betere ploeg en na 57 minuten stuurde Tim Verhoeven Rico de Laat weg, die vervolgens eerder bij de bal dan de uitkomende Rullens was en uit een lastige hoek de 2-1 wist aan te tekenen. Menno kreeg daarna ook meteen de kans op 3-1. Zijn inzet ging net naast.  Na een uur spelen was Venhorst weer even de iets betere ploeg en verraste van Creij Daan bijna met een voorzet, maar dankzij het vingertopje van Daan eindigde de inzet nog op de binnenkant van de paal en niet over de lijn. In de 64e minuut viel de 2-2 alsnog. Op aangeven van van Creij schoof van den Bosch binnen. Luuk van den Boogaard schoot niet veel later uit een scrimmage naast. Daarna ging het weer gelijk op, zonder tot echte kansen te komen. In de 81e minuut kreeg Menno wel een grote kans, maar Rullens redde en uit de hoekschop die volgde kopte Noah net naast. In de 86e minuut was het dan zover. De publiekwissels voor Roel en Stijn. Na 314 (Roel) en 235 (Stijn) officiële wedstrijden stapte beide voor het laatst in Helvoirt 1 shirt van het veld. Nadat de rook letterlijk was opgetrokken van die wissels werd er nog gewoon gespeeld. Het leek er ook op dat de wedstrijd in een terecht gelijkspel zou eindigen. Toch gebeurde in de 91e minuut iets waar niemand nog rekening mee hield. Venhorst aanvoerder van de Putten knalde een vrije trap van ruim 20 meter onderkant lat binnen. Een fantastisch doelpunt, dat zeker, maar toch krijgt Helvoirt weer te weinig, want opnieuw wordt er daardoor onnodig verloren; 2-3.

Volgende week sluit Helvoirt de competitie af uit tegen Emplina.