Helvoirt 1 - Vianen Vooruit 1 2-2

Sportlaan 1 A
5268HS
HELVOIRT

Helvoirt en Vianen Vooruit in een heus voetbalgevecht naar 2-2.

Het was meer een vecht dan goed voetbalwedstrijd. Helvoirt en Vianen Vooruit deelde in een wedstrijd met weinig echte kansen, maar toch 4 doelpunten, de punten. Het werd over het geheel gezien terecht 2-2.

In totaal andere omstandigheden dan bijna een maand geleden traden Helvoirt en Vianen Vooruit elkaar weer tegemoet. Waar Nick van der Bruggen en Koen van Asseldonk met een op het oog serieuze blessure uitvielen vorige week, konden ze vandaag gewoon spelen en 90 minuten maken. Collin van den Bergh begon door z’n blessure wel op de bank, maar moest na een kwartier al invallen omdat Thijs Pijnenburg met een hamstringblessure naar de kant moest. Over de 1e helft kunnen we kort zijn. Veel strijd, duels, geen kansen. Oh, ja, en na een half uur gingen ineens de sproeiers aan. Omdat degene die er het makkelijkst bij kan op vakantie was, moest er in haastte blinde paniek ineens iemand gevonden worden wie het uit kon zetten, Na een oponthoud van 11 minuten kon er weer verder gespeeld worden. Pas in de ruime extra tijd viel er wat te beleven voor een doel en zowaar werd zelfs een keer gescoord. Collin werd weggestuurd en haalde vanaf rand 16 uit. Doelman Senne Klären leek de inzet simpel te kunnen pakken, maar liet hem op het laatste moment door z’n handen en onder z’n lichaam glippen: 1-0. In de 10e minuut van de blessuretijd scoorde Vianen Vooruit via aanvoerder Rik Willemsen de 1-1 nadat hij van dichtbij de vrije trap van Rik Renirie wist binnen te glijden. Zo was 0-0 een, misschien wel, logische ruststand geweest, maar was het dus 1-1.

Na rust was het eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Beide ploegen deden ook nu weinig voor elkaar onder. Toch kwam Vianen Vooruit na een kwartier spelen op 1-2. Renirie kreeg met wat geluk de bal mee en wist vervolgens in de korte hoek Jannes Verhulst te verschalken. Zo waren het de 32-jarige spelers van beide ploegen die het deden. De doelpuntenmakers van Vianen kregen daarna ook kansjes op de 1-3. De ene inzet ging net over en de andere draaide voorlangs het doel. Tussen deze kansen kopte Rico de Laat op de paal, waarna er hands zou zijn gemaakt door Vianen verdediger Harm van Sambeek. Maar de scheidsrechter gaf aan dat de handen op het lichaam zaten. Helvoirt oogde richting de slotfase fitter dan Vianen, dat in de 2e helft ook 3x gedwongen moest wisselen. Helvoirt zag z’n betere spel in de 86e minuut ook beloond worden met de 2-2. Tim Verhoeven ging een combinatie aan met Menno van Hattum, om vervolgens nog knap met de punt de lange hoek te vinden. In de 90e minuut kreeg Renirie nog de laatste kans voor de bezoekers. Na eerst met een goede actie 2 man te kijk hebben gezet, knalde hij net over. Zo kregen beide ploegen ook wat het toekwam: 1 punt.

Volgende week wacht voor Helvoirt de uitwedstrijd tegen SVSSS.