Helvoirt 1 - Rijen 1 0-0

5268HS
HELVOIRT

Helvoirt en Rijen schieten weinig op met teleurstellende 0-0

Het duel tussen de minst scorende ploegen in de 2e klasse D kreeg ook een uitslag die wel paste bij de ploegen en wedstrijd. Qua kansen eigenlijk geen een bal tussen de palen en dan is 0-0 ook volkomen logisch.

Een vroege degradatiekraker vanmiddag in Helvoirt. Helvoirt, dat zelf 11e staat, tegen nummer 13 Rijen. Rijen, dat in 2003 ontstaan is uit een fusie tussen RAC en EVV’58, degradeerde nog nooit in z’n bijna 20-jarige clubgeschiedenis (!) en eindigde nooit lager dan de 10e plaats. Dus deze positie is voor hun even wennen. Het was bovendien ook de eerste competitieontmoeting ooit tussen beide clubs. Vriendschappelijk al een paar keer en ook een keer in bekerverband hadden beide clubs elkaar al wel eens getroffen de laatste jaren, dus helemaal onbekend is Rijen ook niet. Vooraf aan het duel werden Luke van der Bruggen en Menno van Hattum gehuldigd voor het behalen van 250 officiële wedstrijden in het 1e. De 1e helft kunnen we kort samenvatten. Geen echt grote kans, Helvoirt was de iets betere ploeg, maar verder dan pogingen van Ingmar Torjuul (vrije trap) en Menno (schot naast) kwam men niet.

Ook na rust waren de hoogtepunten/kansen schaars. Ook nu had Helvoirt een licht initiatief maar beide ploegen wisten voetballend haast niets te creëren. Het moest vooral uit vrije trappen of kopballen komen. Zo was de eerste kans voor Rijen ook via een kopbal, van Job Jansen, die net over ging. Verder ging een vrije trap van Ingmar net naast, verraste Luke Rijen doelman Bas van Loon bijna met een indraaiende voorzet en schoot Yasin Ben Messaoud namens Rijen na een actie nog naast. De scheidsrechter voelde het publiek goed aan, want dat stond op een gegeven moment meer te popelen om naar het Helvoirtse Oktoberfest te gaan dan de wedstrijd af te kijken. Na iets meer dan 90 minuten maakte hij dan ook een einde aan een toch ietwat teleurstellende wedstrijd, waarbij met name Helvoirt toch de nodige mogelijkheden onbenut liet.

Volgende week is Helvoirt wéér vrij. Vanwege het oneven aantal teams in de competitie krijgt Helvoirt zowaar 2 vrije weken in het seizoen, waarvan dit de eerste is. Op zondag 13 november de volgende wedstrijd, en wel tegen een oude bekende. Gilze komt opnieuw op bezoek, waar dat eerder in de beker al gebeurde en iedereen weet nog wel hoe dat afliep. Nog iets recht tegen te zetten, dus!