Helvoirt 1 - Emplina 1 0-3

5268HS
HELVOIRT

Ook Helvoirt kan Emplina niet stoppen: 0-3

Op basis van de 1e helft zou de eindstand wel terecht zijn geweest. Op basis van de 2e helft viel de uitslag voor Helvoirt tegen koploper Emplina iets te hoog uit. Nota bene de speler die vorig seizoen nog de ongelukkige was in beide duels, was met 2 doelpunten beslissend voor de Empelse ploeg.

Zal het Helvoirt wél gaan lukken om Emplina pootje te lichten? Immers, vorig seizoen werd er knap 2x met 2-1 gewonnen van deze ploeg. Maar de Empelse ploeg lijkt dit seizoen de te kloppen ploeg te zijn. Alleen WSC lukte het tot nu toe, maar die waren toen ook in goeden doen. Toch was Emplina in de eerste 10 minuten duidelijk de baas in Helvoirt. Ferhat Coskun schoot al na 50 seconden op de lat, Jannes Verhulst redde op een vrije trap van Ritchie van Ooijen, Bas Mol kopte al vallend voorlangs en Said Ali Hussen zag z’n omhaal op de lat eindigen, om maar eens wat te noemen. Daarna ging de Empelse storm wat liggen, al bleef het wel de betere ploeg. Helvoirt kreeg via Nick van der Bruggen de eerste grote kans. Zijn kopbal werd nog net door doelman Tom Stupers over de lat getikt. Halverwege de 1e helft kwam Emplina alsnog op 0-1. Na de actie van Coskun kon Martijn van Helvoort via de paal de 0-1 intikken. Uitgerekend de man die vorig seizoen op dit sportpark een strafschop miste en in de laatste ontmoeting tussen beide ploegen nog rood kreeg. Stupers was daarna ook voor de kopbal van Rico de Laat een sta in de weg.

Helvoirt kwam beter uit de kleedkamer en speelde een prima 2e helft. Maar net als in de 1e helft kon het eigenlijk alleen met het hoofd echt gevaarlijk worden, want verder dan kopballen van Menno van Hattum en Ingmar Torjuul kwam het niet. Maar Emplina kon z’n 1e helft ook niet voortzetten en speelde ook geen (grote) kansen bij elkaar. Toch raakte Helvoirt gedurende de 2e helft wel door z’n krachten heen, want het ging heel diep om het Emplina zo moeilijk mogelijk te maken. In de 81e minuut kreeg het dan toch de deksel op de neus. Invaller Youssef Johri ging door over rechts en Coskun kon van dichtbij de 0-2 scoren. In de 95e minuut bepaalde van Helvoort met z’n 2e treffer de eindstand nog op 0-3, die op basis van de 2e helft ietwat geflatteerd was, maar Emplina was op basis van de gehele wedstrijd wel de verdiende winnaar geweest.

Volgende week speelt Helvoirt z’n laatste competitiewedstrijd van 2022. Dan wacht in Oosterhout de plaatselijke VV.