Helvoirt VR1 - OJC Rosmalen VR2 3-5

OJC ROSMALEN VR2

Vrouwen, VR1, Groep 2 1

3 september 2017 12:00

Vandaag stond het eerste bekerduel op het programma tegen de dames van OJC Rosmalen. We hadden gezonde spanning omdat dit onze eerste officiele wedstrijd zou worden tegen een derde klasser. Tijdens de warming up kwamen we erachter dat de dames niet alleen met dames van het 2e elftal waren, maar ook met een groot deel van het 1e elftal. Extra reden om op scherp te staan!

We begonnen aan de wedstrijd met duidelijke instructies van Tim. Tijdens de eerste 10 min merkte we meteen dat dit een ander niveau was dan we gewend waren. Het spel ging sneller en de tegenstander zette veel druk. In de 12e minuut hadden we een uitbraak waarbij Inta op de keeper afliep maar in de 16-meter onderuit werd gehaald. We kregen een penalty en Inta schoot deze netjes binnen. Een voorsprong die we vast wilden houden maar nog geen 5 minuten later lag de bal bij ons in het netje. Een bal van de rechter kant werd op de spits gespeeld die hem mooi afmaakte. We probeerden te spelen zoals Tim ons had gezegd, goed kantelen zodat de tegenstander weinig ruimte en inspeelmogelijkheid heeft. Helaas viel 10 minuten later de 1-2 in de verre hoek, onhoudbaar voor de keeper.

Met nog 20 minuten te spelen probeerde we ons spel te blijven spelen en de kansen die we hadden, te benutten. Ook OJC werd feller en merkte dat de punten in Helvoirt niet zomaar werden weggegeven. We kregen zo'n 10 minuten voor de rust een corner die wederom Inta mooi afmaakte door hem binnen te koppen. Met een stand van 2-2 gingen we de rust in.

In de rust hoorde we dat ze met 10 dames van het 1e dameselftal erin stonden en dat we het helemaal niet slecht deden. We hadden wel gemerkt dat we dit niet zomaar weg hoefden te geven en gingen dus met volle moed de 2e helft in.

Na nog geen 10 minuten spelen kwam Kelly op vanuit de links-back positie, deed een 1-2tje met Kim en passeerde haar man. Kelly legde de bal over Inta heen en Inta schoot de bal mooi om de keeper heen in de hoek. 3-2!

Dit was niet wat OJC verwacht had en dus werd er wat feller gevoetbald. In het begin van de 2e helft kregen we een penalty tegen. Bregje liet zich niet zomaar sollen en dook hem er mooi uit! Na deze penalty creëerden OJC meer kansen. We werden wat meer naar onze helft gedrukt en kwamen moeilijker onder de druk uit.  Helaas resulteerde dit in een tegengoal, 3-3. De laatste 25 minuten konden we het moeilijker belopen. We kregen nog wel wat counters naar voren maar helaas zonder resultaat. Uiteindelijk wist OJC nog 2 maal te scoren en eindigde de wedstrijd in 3-5.

We kunnen trots terugkijken op deze wedstrijd, we hebben hard gewerkt voor elkaar en halen er onze leermomenten uit. Volgende week staat er een 2e klasser op het programma, we spelen dan uit tegen Bavel.