Sarto 1 - Helvoirt 1 1-1

Sarto 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 51

17 september 2017 14:30

Helvoirt behaalt op 80e verjaardag het benodigde bekerpuntje voor 2e ronde: 1-1 tegen Sarto.

Op de dag dat VV Helvoirt precies 80 jaar bestaat heeft het 1e elftal de club een klein cadeautje gedaan door de 2e bekerronde te halen. Minimaal een gelijkspel was genoeg en dat gelijkspel werd gehaald. Ondanks het feit dat Helvoirt wel de nodige spelers misten.

In de bossen van de Tilburgse Gilzerbaan moest Helvoirt de 2e bekerronde zien te bereiken. Gezien de nodige afwezige moest Helvoirt op verschillende posities met andere spelers spelen. Zo mochten Thomas en Thijs P. hun debuut in de basis maken en beide spelers, vorig jaar nog JO19 spelers, vulden die posities prima in. Maar de wedstrijd in Tilburg was nog geen 5 minuten oud of de eerste wissel moest al plaatsvinden aan Helvoirt kant. Max raakte geblesseerd aan de hamstring bij het geven van een voorzet. Voor hem kwam Perry. De 1e helft kenmerkte zich in het feit dat Sarto de betere ploeg was, maar niet verder kwam dan wat mogelijkheidjes en afstandschoten. De grootste kans was namelijk voor Helvoirt toen Menno net niet bij de voorzet van Thijs P. kon komen. In de 38e minuut kwam Sarto op 1-0 toen de voorzet van Joost Blom door Tim Dominicus bij de 1e paal werd binnengeschoten. Door buitenspel werd echter en streep door het doelpunt gezet. Aan de andere kant had doelman Daan Strijbosch nog de nodige moeite met de scherpe voorzet van Perry die hij nog maar net tot hoekschop kon verwerken.

Sarto startte ook goed aan de 2e helft en dat leidde na anderhalf minuut spelen ook tot de 1-0. Er leek een overtreding op Nick gemaakt te worden maar de scheidsrechter liet het doorgaan. Dominicus leek na een goede actie ook te scoren maar Koen haalde de bal van de lijn. In de rebound wist Björn Elen het net wel te vinden; 1-0. En in de wetenschap dat FC Tilburg op dat moment met 1-2 voorstond bij Beerse Boys betekende het virtueel een uitschakeling. Toch kwam Helvoirt beter in de wedstrijd maar Sarto stond weinig toe. Tot in de 67e minuut een voorzet van Thijs P. bij Menno kwam die vervolgens met een knap schot van ongeveer 16 meter in de lange hoek doelman Strijbosch kansloos liet; 1-1. En Menno kreeg 3 minuten later ook een goede kans op 1-2. Na doorjagen van Thijs P en Thijs H. speelde Strijbosch de bal in z’n voeten en schoot uit een moeilijke hoek maar net over. Daarna kwam Roel A in de ploeg en hij zal z’n invalbeurt niet snel vergeten. Hij stond nog maar 20 seconden in het veld en z’n eerste actie leverde meteen een gele kaart op. Moet een record zijn bij VV Helvoirt om al zo snel een gele kaart te incasseren. In een tweede helft die gelijkopging bleven beide defensies op de been, al kreeg Luke in de 92e minuut na een 1-2 met Menno nog een goede kans op de 1-2. Hij schoot echter in het zijnet.

Niet veel later volgde het eindsignaal wat betekend dat Helvoirt, samen met Sarto, doorbekert. Die bekerwedstrijd zal pas echter in het weekend van 11/12 november gaan plaatsvinden. Volgende week gaat het dan écht beginnen. De competitie gaat van start. En onze vrienden van Heeswijk komen op bezoek. Een ploeg waar Helvoirt al 6 duels op rij niet van gewonnen heeft. Gebeurd dat volgende week dan wel? We gaan het zien. Tot volgende week.