TSVV Merlijn VR1 - Helvoirt VR1 2-3

TSVV Merlijn VR1 (zon)

Helvoirt VR1

27 augustus 2017 11:00

Yes, we mogen weer! Onze eerste wedstrijd van het seizoen spelen we vriendschappelijk tegen derde klasser TSVV Merlijn VR1. Twee keer eerder ontmoetten we elkaar, en waar we de eerste keer keihard op onze bek gingen (9-0) wisten we thuis wel te winnen (1-0). En natuurlijk wilden we ook vandaag de winst pakken!!
Onze twee nieuwe aanwinsten, Betty en Melissa C., mochten meteen starten in de basis. We startten goed en de eerste 10 minuten kwam Merlijn er weinig aan de pas. Maar grote kansen voor onszelf creërden we niet. Na dit goede begin verslapten we wat, waardoor Merlijn meer ruimte kreeg. De spits van Merlijn was snel en behendig en dat was te zoen toen ze Melissa voorbij ging en de bal langs Bregje schoof: 1-0. We probeerden ons spel te hervatten en kwamen af en toe wel in de buurt van het doel. Even laterkwam diezelfde spits weer langszij en opnieuw lag de bal in ons doel; 2-0. Kort daarna kwam ze wéér richting ons doel gelopen, maar Melissa wist wat haar toe doen stond en bracht redding. Even later werd ook Bregje goed getest na enkele foutjes achterin. De bal werd naar voren gespeeld en we konden er nog een hele mooie aanval uit persen via Fleur en Hilde, maar helaas kregen we de bal niet in het doel. In de rust kwamen we tot de conclusie dat we meer moesten spelen zoals in de eerste minuten van de wedstrijd en dat er dan misschien nog wel winst in zou zitten. Vol goede moed stapten we voor de 2e helft het veld op. Meteen vanaf het fluitsignaal speelen de goed. We waren bereid voor elkaar te werken en communiceerden goed. Het duurde dan ook niet heel lang voordat Inta ons weer wat hoop gaf toen ze 1-op-1 kwam met de keeper en de bal in het doel van de tegenstander te schieten; 2-1. Misschien zou het dan toch nog lukken om te winnen vandaag? We speelden vorlijk verder en kregen steeds meer ruimte voorin, waardoor onze voorhoede goed aangespeeld kon worden en we goede kansen creëerden. Nadat Tamara diep werd gestuurd schoot ze de bal voor. Deze kwam echter bij de keeper terecht., maar in plaats van een vangbal sloeg ze de bal het doel in; 2-2. Het was weer gelijk en winst zat er zeker in, dat voelden we allemaal. Met nog zeker 10 minuten op de klok en de warmte die rtoch wel vermoeiend was probeerde we Merlijn op de eigen helft te houden, maar af en toen moesten we toch flink aan de bak. Bregje bracht nog een keer een prachtige redding met een duik, maar al met al waren wij sterktste ploeg in deze tweede helft. Tamara werd nog een keer vooruit gestuurd, ze ging goed door en daarmee bezorgde ze ons het 3e doelpunt en ook de overwinning! Er had wat meer in gezeten gezien onze kansen, maar winst in de eerste wedstrijd op een nieuw niveau is natuurlijk een caeautje. 2 uit 3 tegen Merlijn, een hele prestatie. Damens, top gespeeld in deze eerste wedstrijd! Volgende week begitn ons bekeravontuur. We hebben er enorm veel zin in en spelen onze eerste bekerwedstrijd thuis tegen OJC Rosmalen VR2. Komen jullie ons om 12:00 aanmoedigen? Groetjes, Dames 1!