Helvoirt VR1 - Pusphaira VR1 3-1

Pusphaira VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 3e klasse F

15 oktober 2017 12:00

Daar stonden we dan, we wisten dat we deze wedstrijd moesten gaan domineren om 3 punten te pakken. En dat moest ook wel nadat we uit 3 wedstrijden maar 1 puntje hebben gepakt.

Het begon met een andere opstelling. Anouk en Melissa op de bank vanwege een blessure. En Geertje en Jolein mochten het achterin gaan doen.

We begonnen goed fel aan de wedstrijd waardoor er al snel een kans kwam van uit Hilde die haar man goed voorbij kwam en een mooie voorzet gaf precies in de voeten van fleur, deze tikt ze goed binnen. 1-0.

Daarna kwam we ook een keer goed weg toen de tegenstander op de paal schoot. Het vertrouwen groeide bij onze dames door goed spel. Toch kwam Pusphaira 1 keer door de verdediging heen waardoor ze een kans op goal niet miste. 1-1.

Meteen zet Helvoirt weer druk. Door een snelle ingooi komt de bal bij Inta, ze speelt 2 man voorbij en krijgt een schietkans, 2-1.

Ook ons Bregje en de verdediging staan er super goed voor waardoor er geen kansen worden doorgelaten. Hierna hebben we rust en krijgen we een goede peptalk van Tim. Het gaat goed en moeten zeker de druk blijven houden. De tweede helft krijgen we al gelijk verschillende kansen maar worden ze helaas niet benut. Ook Aaf weer goed mee opgekomen en met een hele mooie voorzet die precies in Sam haar voeten komt wordt helaas niet benut. Ook krijgen we nog een vrije trap in de zestien vanwege een terug speel bal. Maar Pusphaira stond hier heel goed op.

We hebben nog een laatste kans die vanuit ons middenveld kwam, Esther speelde de bal rechts op Aafke die opkwam. Ze liep er ver mee door en gaf een voorzet weer op Fleur en die tikte de bal weer netjes binnen! 3-1.

De 3 punten zijn verdiend! Volgende week zijn we vrij en de week erna gaan we voetballen tegen VCB. Tot dan!

Liefs dames 1