VCB VR1 - Helvoirt VR1 1-0

Helvoirt VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse F

29 oktober 2017 10:30

Vandaag om 10:30uur. Stond VCB op de planning. We gingen met gezonde spanning naar onze buren toe. In de kleedkamer was het te merken dat er wat vrouwen zenuwachtig waren. De opstelling werd besproken en we gingen het veld op voor de warming - up.

Na de aftrap hadden wij meteen de aanval op doel. Deze werd geblokt en kwam een ingooi uit. Deze ingooi was in het voordeel van Helvoirt en Hilde schoot op doel, helaas in de handen van de keeper. VCB kantelde en liepen naar voor, hun shot op goal werd goed gevangen door Bregje.
Na een tijdje kregen wij een vrijetrap, deze werd genomen door Inta, helaas ging hij over.
VCB kantelde terug maar gelukkig konden wij alweer snel de bal veroveren. Fleur kwam 1 op 1 met de keepster maar schoot helaas mis, Hilde stond op de 16 maar lukte het helaas ook niet om de bal erin te schieten. Even later kreeg VCB de eerste corner van de wedstrijd, deze werd prachtig geblokt door Jolein.
Aafke liep op vanaf onze 16 naar de 16 van VCB, schoot hem voor maar helaas pakte de keepster van VCB. Even later kreeg VCB weer een corner maar deze werd weet netjes weggewerkt door onze vrouwen. Samantha nam de bal mee naar voren en schoot op doel, helaas tikte de keepster van VCB deze weg. De corner werd genomen door ons maar werd weer onderschept door VCB.
Even later kreeg Samantha weer een kans, Die helaas niet werd afgemaakt omdat de keepster hem over tikte. We kregen een corner en die kwam niet door de verdediging heen.
Even later kregen wij een vrije trap die Samantha nam, deze werd weggekopt door VCB.

We gingen de rust in met 0-0. Het was te merken dat wij beter waren, maar helaas werden onze kansen niet afgemaakt.

2e helft
We hadden een prachtige kans en Inta scoorde deze. De vlagger van VCB stak zijn vlag omhoog en de goal werd afgekeurd. Het was zeker geen buitenspel. Dit was wel echt ontzettend balen omdat het ons zo enorm gegund was. Ook de tweede helft waren wij zichtbaar beter, we kregen in een korte tijd twee corners die genomen werden door Fleur & Betty. Helaas werden ze beide onderschept. VCB kreeg nog 1 corner in de tweede helft maar onze Jolein kopte deze prachtig weg waardoor wij weer verder konden met ons spel. In de tweede helft werden er meerdere overtredingen op ons gemaakt waar helaas geen kaart voor getrokken werd. Esther had een elleboogje gehad, tweekeer doorgelopen op Inta en een keer op Kelly.
In het laatste kwartier kreeg VCB twee kansen waarvan er helaas eentje door een rebound werd binnen geschoten. Dit was zo ontzettend balen omdat ze in totaal maar 3 kansen hadden gehad en er eentje inschieten. Het was natuurlijk ook nog steeds super vervelend dat het doelpunt van Inta was afgekeurd.
De laatste paar minuten kwam VCB met een wissel. Wij zagen dat dat de speelster andere kleur sokken als de rest van haar team genoten. Wij zeiden er iets van tegen de scheidsscheidsrechter. De speelster werd terug gewisseld en moest haar sokken omwisselen. Enkele minuten later was de wedstrijd afgelopen. Super jammer dat we verloren hadden maar we waren zeker de beste van het veld.