Woezik VR2 - Helvoirt VR1 0-1

Helvoirt VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse F

19 november 2017 12:00

Vandaag de wedstrijd tegen Woezik VR2. Bij aankomst zagen we dat we bij een grote club waren beland en verwachtten hierdoor een sterk en gemotiveerd vrouwenteam tegen ons. Gelukkig waren wij ook scherp en gemotiveerd: dit bleek al tijdens de warming-up. We begonnen fel aan de wedstrijd. Woezik had ons onderschat, wat goed te zien was in de eerste 10 minuten waarin wij vele duels wonnen en voor dreiging zorgde. Echter verslapte het tempo al snel en ons spel werd minder dreigend. Dit zorgde voor kansen aan beide kanten. Uiteindelijk gingen we met 0-0 de rust in. Woezik kwam erg gemotiveerd uit de kleedkamer en zette veel druk. Toch bleef Helvoirt overeind en groeide naarmate de 2e helft vorderde. Helvoirt had een paar mooie kansen maar toch werd het netje niet gevonden. Daarentegen wist Woezik ook niet te scoren door goed verdedigend werk en de reddingen van Bregje. Uiteindelijk kwam er vanuit rechts door een een-twee tussen Hilde en Aafke een voorzet van Aafke die Samantha binnen wist te tikken. 0-1. Vanaf dit punt ging het achterin bij Helvoirt op slot. Om 3 punten te halen moesten we dit vasthouden. Woezikkwam nog een keer gevaarlijk voor de goal, maar een doelpunt hieruit krijgen werd voorkomen. Na de laatste 10 minuten nog bikkelen werd er afgefloten en was de overwinning een feit. Volgende week spelen we thuis tegen SVSSS. SVSSS is ook dit jaar gepromoveerd en draait dit jaar bovenaan het rijtje mee.

Tot volgende week!

Dames 1.