Helvoirt 1 - Heeswijk 1 1-1

Mannen, 1, 2e klasse H

24 september 2017 14:30

Gehavend Helvoirt start met gelijkspel aan de competitie; 1-1 tegen Heeswijk

Ondanks het missen van de nodige basiswaardige spelers kan Helvoirt toch tevreden terugkijken op de eerste competitiewedstrijd dit seizoen. Tegen het altijd moeilijk te bespelen Heeswijk werd met 1-1 gelijkgespeeld.

Héhé we mogen weer. Zo moet het toch wel hebben geklonken. De latere start van de competitie was dan toch vandaag op een zonnige zondag. Voor Helvoirt begint die competitie met een thuisduel tegen Heeswijk. Dat is al niet zo prettig als je bedenkt dat Heeswijk de laatste 6 confrontaties niet verloor van Helvoirt. Bovendien moest Helvoirt het ook zonder de nodige basiswaardige spelers doen, waaronder Floris. Voor hem werd deze week bekend dat hij z’n kruisbanden heeft afgescheurd en dat het voor hem al einde seizoen is. Op deze plaats wensen we Floris uiteraard veel sterkte toe. Iets na 14:30 werd er afgetrapt en Helvoirt liet zich al gelijk zien, maar het kopballetje van Menno werd simpel opgeraapt door doelman Niek van Zutphen. Hoewel het gelijk opging had Helvoirt een licht initiatief en kreeg ook kansen op de openingstreffer. Zo werd een inzet van Helvoirt na een goede corner van Perry van de lijn gehaald en nadat Rico een duel van van Zutphen won kopte Menno de teruggelegde bal op de lat. Na een half uur noteerde Heeswijk ook een kansje. Een volley van Pieter Verbruggen uit een hoekschop ging net over. In de 33e minuut stuurde Nick Koen weg. Die maaide eerst naast de bal maar kon vervolgens toch de bal terug aan Nick geven en de, toch houdbare, inzet verdween onder van Zutphen door waardoor Helvoirt op 1-0 kwam.

Heeswijk kwam goed uit de kleedkamer want 5 minuten na rust stond de gelijkmaker al op het bord. Wesley Dekkers kwam op en zag z’n voorzet doorschieten tot bij Wouter van Dijke die een verdediger eerst uitkapte om vervolgens Remco in de korte hoek te passeren. Daarna ontwikkelde de wedstrijd zich tot een meer spannende dan goede wedstrijd waardoor er ook weinig grote kansen waren te zien. Ook zag Helvoirt Corné na een duel met van Dijke geblesseerd uitvallen. Diezelfde van Dijke schoot even daarvoor nog net naast, terwijl Rico de corner van Perry vergat in te koppen. De laatste kans was nog in de 90e minuut. Heeswijk dacht de 1-2 gescoord te hebben maar het schot van Stef Adank eindigde in het zijnet. Zo eindigde de wedstrijd in 1-1. Een uitslag die over de hele wedstrijd gezien ook wel terecht was.

Volgende week gaan we op bezoek bij Erp. Ook al zo’n lastige tegenstander want hoewel er vorig seizoen 2x werd gewonnen van Erp hadden we over geluk in beide ontmoetingen, en dan met name die in Erp, niet te klagen. Tot volgende week.