Erp 1 - Helvoirt 1 4-0

Mannen, 1, 2e klasse H

1 oktober 2017 14:30

Erp geeft Helvoirt draai om de oren; 4-0

Een nederlaag die Helvoirt de laatste jaren niet meer gewend was. Als het verloor, dan was dat vrijwel altijd met 1 doelpunt verschil, maar in Erp ging Helvoirt genadeloos onderuit: 4-0. Maar op deze nederlaag viel niets af te dingen, de cijfers zijn nog niet eens zo geflatteerd. Erp liet het in de 1e helft al na om de zwakke 1e helft van Helvoirt af te straffen en stond slechts met 1-0 voor. Maar daar doe je Erp ook een beetje te kort wat ze speelde gewoon veel beter. Na de snelle 2-0 van Erp na de rust speelde Helvoirt wel beter, raakte nog de paal, maar door risico’s te gaan nemen moest het toch in de slotfase nog een paar doelpunten incasseren. Maar er was maar een ploeg die de punten verdiende en dat was Erp.

Na de redelijke start van de competitie tegen Heeswijk wachtte Helvoirt het uitduel bij Erp. Vorig seizoen wel 6 punten tegen gepakt maar over geluk had Helvoirt toen niet te klagen. Erp had dat gevoel blijkbaar ook want de thuisploeg ging gelijk fel van start. Na anderhalve minuut was de eerste wapenfeit al daar. Een kopbal van Ruud Delisse kwam op het dak van het doel. En in de 3e minuut vond Willem den Dekker Luuk van der Steen die ook over kopte. Een minuut later vonden ze elkaar opnieuw maar buitenspel zetten een streep door het doelpunt van van der Steen. Erp bleef de betere ploeg en in de 10e minuut viel dan ook de onvermijdelijke treffer. Het was Toon Barten die de voorzet van Marcel Claasse in de lange hoek wist te koppen. En een minuut later ging Classe op de pass van den Dekker op Remco af maar een verdedigende actie voorkwam een snelle 2-0 achterstand, maar dat had dus ook zomaar 3-0 kunnen zijn. In de 19e minuut was daar dan toch Helvoirt. Een voorzet van Thijs werd door Rico tegen de paal gegleden en de rebound van Menno werd door doelman Jelle Voets van de lijn gehaald. Die zelfde Voets vond niet lang daarna met een verre trap Toon Barten die net over lobte. Helvoirt bleef ook vaak te veel fouten maken maar Erp weigerde er van te profiteren. Zo verlengde Koen een voorzet tot bij den Dekker die Remco zag redden. Den Dekker gaf daarna een voorzet waar 2 man vrij konden inschieten, het werd Delisse maar raakte de bal niet goed. Dat deed ook van der Steen die in vrije positie ook de bal verkeerd toucheerde.

Nee, het moest duidelijk beter in de 2e helft. Erp won bijna alles, waren feller en behoudens die bal op de paal heeft Helvoirt nauwelijks wat kunnen afdwingen en mocht het dus van geluk spreken dat het dus slechts 1-0 stond voor Erp. Nadat de scheidsrechter de spelers, die allang weer op het veld stonden, even liet wachten kon Helvoirt van start in de hoop de wedstrijd te kunnen omkeren. Maar de 2e helft was nog maar net begonnen of Erp scoorde 2-0. Remco kon het zwabberschot van den Dekker niet goed verwerken, Toon Barten profiteerde dankbaar; 2-0. Hierna begon Helvoirt wel beter te spelen maar het geluk ontbrak vandaag aan Helvoirtse zijde. Zo zag Nick een voorzet tegen de paal eindigen, al leek Rico er ook nog lichtjes aan te zitten en raakte Menno daarna in een vrije positie de bal niet goed. Helvoirt bleef z’n kansen ruiken en ging ook wat risico’s nemen door aanvallender te gaan spelen. Erp wist in de 81e minuut daarvan te profiteren. Den Dekker won een duel van Roel, stuurde Dieuwe van der Heijden op de rand van buitenspel weg en van der Heijden, pas 5 minuten in het veld, besliste de wedstrijd; 3-0. Ondanks dat wilde Helvoirt kostte wat kost scoren. Maar Menno kopte een voorzet van Max naast en werd Rico neergelegd door doelman Voets maar de scheidsrechter gaf geen strafschop. In de 90e minuut deed Erp Helvoirt nog wat extra pijn. Het waren 2 invallers die elkaar vonden. Van der Heijden stuurde Max de Jong weg die oog in oog met Remco ook geen fout maakte en daarmee de 4-0 eindstand op het bord bracht. Op basis van de 2e helft had Helvoirt wellicht iets beter verdiend maar dat kon de overwinning van Erp niet voorkomen. Gewoon verdiend verloren van een betere ploeg.

Hopelijk kan Helvoirt zich volgende week zich herstellen van deze nederlaag. Dat zal dan wel moeten gebeuren op bezoek bij de (gedeelde) koploper op dit moment: Rhode/van Stiphout Bouw. Rhode heeft na 2 competitieduels zelfs nog geen tegentreffer geïncasseerd. Wederom een zware wedstrijd dus, maar wie weet. Tot volgende week.