Helvoirt 1 - EVVC 1 1-2

EVVC 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse H

22 oktober 2017 14:30

Helvoirt verliest met 1-2 van EVVC, of…… was het toch 2-2?

Uw verslaggever zei het vorige week al, Helvoirt tegen EVVC is nooit saai, altijd spectaculair, maar het einde van deze wedstrijd sloeg werkelijk alles. Helvoirt scoorde in de 88e minuut 2-2, scheids keurt hem eerst af, in het opstootje dat volgt wordt een rode kaart gegeven, daarna fluit hij af, ging meteen naar huis en vulde alsnog 2-2 in. Heeft hij het doelpunt dan toch nog goedgekeurd? Dan gaat deze wedstrijd nog ongetwijfeld een staartje krijgen.

Het nog ongeslagen EVVC kwam dus vandaag naar Helvoirt toe. En ook bij EVVC wist men dat het bij Helvoirt momenteel niet helemaal draait. Het zit dus tegen bij Helvoirt. Het spel is misschien dan wel goed ondanks een aantal blessures van bepalende spelers, alleen het maken van doelpunten blijft vooralsnog een probleem. En dan zit vandaag ook nog eens het weer tegen. Vlak na de aftrap kwamen nog hevige regenbuien opzetten waardoor het al zware veld nog zwaarder werd. Misschien ook daarom dat er in de eerste 20 minuten weinig te noteren viel. Of het moest zijn dat Max net niet bij de voorzet van Collin kon komen. Halverwege de 1e helft begonnen de kansen te komen aan beide kanten. Rico schoot na een lange trap van Koen J over, Menno kopte voorlangs, Steyn blokte een schot van Nicky van der Heijden en Mark van Zoggel schoot in vrije positie naast. In de 43e minuut bereikte een lange pass van Gerwin van den Boom Pim van der Doelen die vervolgens door Koen J werd aangetikt in de 16 waardoor EVVC een strafschop kreeg. Van den Boom stuurde Koen naar de verkeerde hoek; 0-1. Ondanks een evenwichtige 1e helft ging EVVC dus met een voorsprong rusten.

Ook meteen na rust sloeg EVVC toe. Een lange bal van van den Boom werd door Bart van Griensven met het hoofd klaargelegd voor van Zoggel die de bal in een keer vol in de kruising volleerde; 0-2. EVVC had de smaak duidelijk te pakken en Helvoirt oogde een beetje aangeslagen door de twee snelle tegengoals. Al wist EVVC verder niet echt een kans meer tot een grote kans te komen in de 2e helft. In de 63e minuut kreeg het Helvoirtse publiek weer goede moed toen Rico Max wegstuurde die vervolgens met een bekeken schuiver doelman Frank van den Boogaard kansloos liet; 1-2. Ineens was Helvoirt weer springlevend en anderhalve minuut na de 1-2 vond Koen J met een uittrap Collin en zowel Menno als Max gleden naast zijn voorzet. Had dus zomaar 2-2 kunnen zijn. De 2-2 hing in deze fase ook in de lucht maar het wilde gewoonweg niet lukken. De wedstrijd viel richting de slotfase een beetje stil. Tot de 88e minuut. Max anticipeerde goed op een pass. Bediende Rico en die schoot alsnog de 2-2 binnen. En toen gebeurde het. Scheidsrechter Kezer keurt eerst op aangeven van de grensrechter het doelpunt af, terwijl iedereen riep dat het geen buitenspel was, wil dan gaan praten met de EVVC grensrechter als er vervolgens een woordenwisseling ontstaat tussen een aantal spelers en de desbetreffende grensrechter. Daarna ontstond ook nog eens een opstootje. Toen die wolken waren opgetrokken kreeg Menno een rode kaart, en floot Kezer 2x op z’n fluit en wees naar de kleedkamer. Hij wilde niet meer verder, althans, de verwarring was groot. Heeft hij hem nu gestaakt of niet en hoe zat het nou met het doelpunt van Rico? Want een duidelijke beslissing heeft hij nog niet gemaakt. Maar Kezer zweeg in alle talen en ging ook meteen naar huis zonder ook maar iets van zich te laten horen. Ook al wilde beide besturen hem overhalen om nog uitleg te geven, hij was niet te benijden. Toen werd iedereen verrast dat de scheidsrechter toch 2-2 op het formulier had ingevuld. Dus, wil dat zeggen dat hij de 2-2 van Rico dan toch nog goedgekeurd heeft? We zullen het (nog) niet helemaal weten. Dit wordt ongetwijfeld vervolgd.

Volgende week gaan weer een reisje maken naar het Peelland. Dan gaan we op bezoek bij Venhorst, dat nog puntloos is. Die eerste overwinning komt dichterbij, lukt dat wel in Venhorst? Tot volgende week.

UPDATE 23-10: inmiddels is de uitslag gewijzigd in 1-2