Helvoirt 1 - Volharding 1 0-2

Mannen, 1, 2e klasse H

5 november 2017 14:30

Frommeldoelpunten bezorgen Volharding de zege op Helvoirt; 0-2

Hoewel Helvoirt niet zo zeer onderdeed voor Volharding, boekte de bezoekers uit Vierlingsbeek wel een terechte overwinning. Helvoirt werkte hard maar kon amper wat afdwingen voor het Beekse doel. Hierdoor zakte Helvoirt weer naar de gevarenzone.

2 seizoenen geleden kwam Volharding als koploper naar Helvoirt toe. Helvoirt won toen verdiend met 3-0. Maar in vergelijking met die ontmoeting toen stonden er bij Helvoirt liefst 7 andere spelers in het veld. En dat terwijl er niemand wegging bij Helvoirt in die 2 seizoenen. Nog steeds de nodige blessures bij Helvoirt maar toch was het de afgelopen wedstrijden niet kansloos. Volharding zou ongetwijfeld de ontmoeting van toen ook nog op het netvlies hebben gehad want Volharding begon fel aan de wedstrijd en dat resulteerde ook in een snelle openingstreffer. In de 3e minuut vond Jip Verstegen uit een hoekschop het hoofd van Tom Kessels die in een vol strafschopgebied door een woud van mensen de bal kon inkoppen, ook al vanwege het feit dat enkele Helvoirt spelers de bal misten of lieten gaan. Daarna gebeurde er vrij weinig. Volharding was voetballend iets beter, maar Helvoirt kwam gedurende de 1e helft wel beter in de wedstrijd. Toch was het na 24 minuten even schrikken toen Koen een lange bal van Roel Gerrits losliet. Tim Brouwer profiteerde niet. Richting het slot van de 1e helft schrok het publiek ineens wakker. In de 39e minuut bereikte Luke Rico, die bediende Max voor de 1-1 maar, mede ook door goed uitkomen van doelman Gerben Wieleman, liftte Max de bal op de lat. Aan de andere kant redde Koen in de 43e minuut schitterend op de kopbal van Stan Duijkers en werd hij een minuut later verrast toen Wouter Evers van een meter of 25 ineens op doel schoot. Via z’n vingertoppen eindigde de bal op de paal.

Ook na rust kwam Volharding sterk uit de startblokken en was vooral Brouwer gevaarlijk. Eerst werd een schot door Koen overgetikt en daarna knalde hij net over. Doelman Wieleman had een rustige 2e helft. Helvoirt kon in de 2e helft nauwelijks in de buurt van het Beekse doel komen en halverwege de 2e helft leek Volharding de wedstrijd ook te beslissen. De net ingevallen Marc van Rens kopte een voorzet van Kessels op de lat, vervolgens kon Helvoirt de bal niet wegwerken en Evers drukte vervolgens met een lage knal af; 0-2. Ook daarna bleven de kansen voor Volharding, maar veel schoten eindigde over of naast. Pas in de 84e minuut kon Helvoirt een bal richting doel krijgen. Steyn kopte een vrije trap van Max net naast. In de 92e minuut schoot van Rens nog tegen de lat maar bij 0-2 bleef het. Helvoirt bleef wel op zoek naar een doelpunt maar Volharding gaf, met name na rust, niets weg en won daarom ook verdiend.

Volgende week geen competitie maar een bekerwedstrijd. En niet zomaar eentje want, de derby is weer terug: Helvoirt – Nemelaer. Beide ploegen willen deze wedstrijd maar wat graag gebruiken om een nederlaag weg te spoelen want Nemelaer verloor vandaag in eigen huis van z’n oude trainer Piet Drijvers. En, hoewel het een bekerwedstrijd betreft, doe zondag iets blauw-wits aan en laat het Burgemeester v.Hövell Sportpark blauw wit kleuren! Het blijft echter nog wel de vraag hoe compleet we tegen Nemelaer kunnen aantreden want we hebben nog steeds de nodige blessures. Maar, met bekervoetbal weet je het maar nooit. Tot volgende week.