WSC 1 - Helvoirt 1 2-2

Mannen, 1, 2e klasse H

19 november 2017 14:30

WSC en Helvoirt delen in aantrekkelijk duel de punten: 2-2

WSC en Helvoirt hebben in een aantrekkelijk duel 2-2 gespeeld. Toch liet Helvoirt het in de 1e helft na om WSC op afstand te zetten en liet de thuisploeg in anderhalf minuut tijd onnodig terugkomen in de wedstrijd. Na rust mocht juist Helvoirt blij zijn dat WSC de kansen niet benutte waardoor 2-2 een terechte eindstand was.

Na het bekersucces afgelopen week wachtte Helvoirt de uitbeurt in Waalwijk tegen WSC. Uit de blessurebank is Nick weer terug, maar nu is de man die Helvoirt naar de winst schoot vorige week, Thijs, daar bij gekomen. Hij is waarschijnlijk lang uitgeschakeld met een hamstringblessure. Desondanks dat WSC wel compleet aan de aftrap verscheen startte Helvoirt fantastisch aan het duel en kreeg via Collin in de 2e minuut al een grote kans. Hij schoof hem voorlangs. Een minuut later belandde een voorzet van Thomas opnieuw bij Collin die de bal nu, met risico, vol op de slof nam en de bal 2x via de lat achter de lijn zag eindigen; 0-1. Niet lang daarna ging Rico alleen op doelman Tom van Brakel af. Kreeg een licht tikje maar ging toch door maar werd toen te ver naar de hoek gedreven waardoor de kans verloren ging. Daarna kreeg WSC 2 kansjes. Koen redde op een kopbal van Roel Duquesnoy en diezelfde Duquesnoy leek te profiteren van een misverstand in de achterhoede maar schoot oog in oog met Koen over. Daarna ging WSC verdediger Mark Corman onder de voorzet van Nick door waardoor Rico opnieuw voor van Brakel verscheen maar over schoot. Van Brakel pakte ook knap een hard schot van Nick van dichtbij. Helvoirt bleef de betere ploeg en na een half uur kwam dan ook de verdiende 0-2 toen een vrije trap van Luke in een vol strafschopgebied voor de voeten van Roel belandde en die drukte met een laag geplaatste bal af; 0-2. In de 42e minuut stuurde Rens van den Hout met een steekpaas Yorrick Hulsman op Koen af en Hulsman maakte het met een fraai stiftje af; 1-2. En een minuut later kreeg Helvoirt een vrije trap niet weg en via Soufiane Bakkali belandde de bal voor de voeten van Duquesnoy die de 2-2 binnenknalde. Zo waren de geweldige eerste 40 minuten van Helvoirt ineens teniet gedaan.

Na rust begon WSC het beste en kreeg ook de beste kansen. Eerst had Hulsman voor Koen een vrije schietkans maar schoot te slap in waardoor Koen de bal kon oprapen. Daarna vonden Lars Kruissen en van den Hout elkaar 2x. Eerst schoot van den Hout naast en daarna nam van den Hout de voorzet met een halve omhaal maar ook die ging naast. Halverwege de 2e helft kwam Helvoirt weer tot een schot op doel en dat leidde meteen tot paniek bij van Brakel die met moeite het stuiterende schot van Tim tot hoekschop kon verwerken. Maar het bleef toch vooral WSC dat gevaarlijk bleef. In de 69e minuut leek van den Hout  de 3-2 aan te tekenen maar een geweldig verdedigende actie van Thomas voorkwam dat. Hoewel WSC gevaarlijk bleef waren de laatste kansjes nog voor Helvoirt. Eerst verraste Max bijna van Brakel uit een vrije trap en redde van Brakel ook nog op een schot van Menno en voorkwam daarna nog een rebound voor Rico.

Al met al een gelijkspel met gemengde gevoelens. Achteraf is 2-2 terecht maar wat als Helvoirt al afstand had genomen van WSC? Volgende week spelen we thuis tegen het Osse Margriet. Een pikante. Vorig seizoen 2x tegen gespeeld. Vriendschappelijk en voor de Brabant Cup. Vriendschappelijk stond na een uur voetballen de (latere eind)stand van 6-3 op het bord en bij de Brabant Cup kwam Helvoirt na een kwartier met 0-3 achter, voor rust zelfs 0-4 achter en kwam in het laatste kwartier nog van 0-4 bijna nog terug tot 4-4 in een vooral ook emotionele wedstrijd. Kortom, gaat ook weer een spectaculaire wedstrijd worden. Tot volgende week.