BVV/Timmermans Infra 1 - Helvoirt 1 2-5

Mannen, 1, 2e klasse H

3 december 2017 14:30

Helvoirt ook langs BVV/Timmermans Infra: 2-5

Heeft Helvoirt een stijgende lijn ingezet? Als je 2x op rij wint, en ook 12x weet te scoren, zou je zeggen van wel. Hoewel de wedstrijd wel grotendeels gelijk op ging sloeg Helvoirt op de juiste momenten toe en trok de zege naar zich toe.

Is het vertrouwen terug na de 7-1 tegen Margriet of is het een incident? Dat moet het uitduel met BVV/Timmermans Infra uitwijzen. Voor onze aanvoerder was het al een bijzondere wedstrijd. Hij speelde vandaag z’n 250e officiële wedstrijd en dus had hij sowieso al wat te vieren. Helvoirt begon goed aan het beste aan het duel maar echt grote kansen waren er niet in het eerste half uur. Mogelijkheden waren er wel voor Helvoirt. Nick zag z’n inzet in de korte hoek worden gepakt door Aaron van Engelen, Luke schoot een vrije trap via de muur net naast en die zelfde Luke schoot na een goede loopactie recht op van Engelen. Na een half uur stuurde Tim Rico weg, die bediende Nick die vervolgens lichtjes door Stephan Netten omver werd geduwd maar de scheids gaf wel een strafschop. Rico stuurde van Engelen de verkeerde kant op; 0-1. Een minuut later werd Max op van Engelen afgestuurd, zag in z’n ooghoeken de meegelopen jubilaris komen en liet Roel de 0-2 aantekenen. 5 minuten voor rust viel een verkeerd teruggekaatste bal voor de voeten van Younes Hadouir en die weet daar wel raad mee. Na een goede actie liet hij met een mooie krulbal van 18 meter Stefan kansloos; 1-2. Toch wist Helvoirt vlak voor het rustsignaal de marge weer op 2 te brengen. Rico werd op van Engelen afgestuurd, maar nadat hij werd achterhaald door de BVV defensie legde hij terug op Nick die hem geplaatst in de korte hoek achter van Engelen schoot; 1-3.

De 2e helft begon gelijkwaardig. Al schoot Nick op aangeven van Rico nog wel voorlangs. Na een uur voetballen moest BVV met 10 man verder. Hadouir kreeg na een half uur een gele kaart voor praten en na een uur voetballen kreeg de aanvoerder van BVV, opnieuw vanwege praten, z’n 2e gele kaart. Desondanks was Glenn Kusters dicht bij 2-3. Zijn schot werd door Stefan tot corner verwerkt. In de 71e minuut werd het dan toch 2-3. Imad Hamria wist uit een vrije schop, met een lastige stuit, Stefan te kloppen. Nadat Dylano Dekker een vrije schop van Luke van de doellijn kopte ontsnapte Helvoirt aan de 3-3. Een uittrap van doelman van Engelen zette invaller Ritchie Mangandu vrij voor Stefan maar Mangandu lobte hem op het dak van doel. Enkele minuten later leek Helvoirt BVV de genadeklap te geven. Nick stuurde Rico diep, kapte Kevin Mangandu uit en krulde de bal van ongeveer 20 meter prachtig achter van Engelen; 2-4. Het bleek inderdaad de genadeklap. In de 87e minuut werd het zelfs nog 2-5 met dank aan van Engelen. Hij liet een voorzet van Luke door z’n handen glippen en Rico was er als de kippen bij om het af te straffen; 2-5. Op de vraag op hoeveel officiële doelpunten Rico nu staat? Hij staat na vandaag op 168 doelpunten. Dat betekent dat hij er nog 1 nodig heeft om Antoon te evenaren en nog 2 om de topscoorder aller tijden te worden. Bijna werd het ook nog 2-6. Luke knalde nog hard op het doel en van Engelen had een schitterende redding in huis. Misschien was het, net als vorige week, een iets wat geflatteerde uitslag maar wel een terechte overwinning.

Maar volgende week spelen we, met alle respect, toch tegen een tegenstander van heel ander kaliber. Thuis tegen Prinses Irene. Vorig seizoen nog onterecht met 1-0 van gewonnen bijvoorbeeld want 0-0 was toen een terechte uitslag in een draak van een wedstrijd. Tot volgende week.