Helvoirt 1 - Prinses Irene 1 2-3

Mannen, 1, 2e klasse H

18 februari 2018 14:30

Pech blijft Helvoirt achtervolgen, nu 2-3 verlies tegen Prinses Irene

De ene prinses van de koninklijke familie is de andere niet. Waar Margriet met 7-1 klop kreeg, ging Irene er met de winst vandoor. Nadat het begin voor de ploeg uit Nistelrode was, ging de wedstrijd vervolgens gelijk op. Het verdiende puntje bleef uit waardoor Helvoirt op de een na laatste plaats blijft staan.

Carnaval achter de rug, tijd om aan de 2e helft van de competitie te beginnen. Toch liet carnaval nog z’n sporen na. Remco lag na carnaval ziek op bed en kon niet spelen. Daardoor mocht Jannes z’n basisdebuut maken in het doel. Het was Prinses Irene dat het beste begon en ook al snel in de 3e minuut, per toeval, de leiding nam. Een voorzet van Wibe van Rooij plofte zomaar bij de 2e paal binnen. Irene bleef gedurende het eerste half uur ook de betere ploeg zonder echt veel te creëren. Alleen in de 10e minuut zette Hein Langens met een mooie steekpass Tim van den Brand vrij voor Jannes maar Jannes redde in deze 1 tegen 1 uitstekend. Daarna kwam Helvoirt beter in de wedstrijd en kreeg ook wat mogelijkheidjes. Tim kon net niet bij de pass van Max, Collin zag een schot geblokt worden en Nick zag z’n schot via een been in de handen van doelman Stef van Venrooy belanden. Uiteindelijk kwam in de 31e minuut de gelijkmaker dan toch, al zat er ook wel een behoorlijk buitenspelluchtje aan de goal. Koen leek buitenspel te staan maar mocht door, die passte naar Rico, die leek ook buitenspel te staan, maar Rico mocht van Venrooy omspelen en de 1-1 scoren. Daarna ging een schot van van Rooij net naast waarna Collin een minuut later van Venrooy verraste door een pass van Nick ineens op de slof te nemen en via de paal de 2-1 aan te tekenen. Lang kon Helvoirt daar niet van genieten want 4 minuten later was het alweer gelijk. Rolf van den Boogaard mocht te makkelijk opstomen, zag z’n eerste schot nog geblokt worden maar in tweede instantie vond hij toch de lange hoek achter Jannes; 2-2. Jannes redde daarna ook op de inglijdende Gijs van Erp die ook plotseling voor hem opdook. Nadat de wedstrijd wat op gang moest komen, kwamen er dus 25 leuke minuten met dus ook de nodige doelpunten.

Ook na rust bleef de wedstrijd boeiend om naar te kijken. Prinses Irene kwam in de 54e minuut ook bijna op 2-3. Koen ging onder de vrije trap van Koen Bollen door en Jeroen Bekkers schoot vervolgens op de paal. In de rebound schoot hij naast. 5 minuten later was het wel raak. Er werd een overtreding gemaakt op Max maar de scheidsrechter liet doorgaan. Bollen stuurde van den Brand weg, diens voorzet kwam bij van Rooij die een man uitkapte en Jannes vervolgens kansloos liet met een hard schot in de lange hoek; 2-3. Daarna schoot van den Boogaard een voorzet van van den Brand ineens net over en van den Brand kopte even later met een snoekduik de voorzet van van Rooij stijlvol in maar een even stijlvolle redding van Jannes mocht er ook zijn. In de 87e minuut leek Helvoirt de verdiende gelijkmaker nog te scoren maar de uithaal van Collin spatte vol uiteen op de lat. Zo ging de winst naar Prinses Irene. Maar toch vraag je als Helvoirt af, hoe kunnen we nu zo laag staan. Je staat een na laatste met een positief doelsaldo, je bent op Rhode na de meest scorende ploeg, je hebt de grootste thuis én uitzege in deze competitie op je naam staan tot nu toe. Tja. De pech blijft ons dit seizoen maar achtervolgen.

Volgende week wacht ons de uitbeurt bij Emplina. Het is maar te hopen dat de pech ons dan niet achtervolgd naar Empel toe….. Tot volgende week.