SSS'18 1 - Helvoirt 1 2-1

Mannen, 1, 2e klasse H

17 december 2017 14:15

Helvoirt in de extra tijd gefopt door SSS’18; 2-1

In Overloon leek Helvoirt een verdiend puntje over te houden aan een moeilijke wedstrijd, totdat in de extra tijd een verdwaalde vrije trap van de zijkant iedereen verraste en binnenplofte.

De laatste (competitie)wedstrijd voor de winterstop vond plaats in Overloon. Een plaats die vooral bekendheid geniet van de plaatselijke dierentuin én het oorlogsmuseum. Nu staat dat museum pal naast Sportpark De Raaij. Dan zou je kunnen zeggen dat de term ‘’voetbal is oorlog’’ in Overloon dus wel letterlijk te nemen is met een oorlogmuseum pal naast een voetbalveld. Met wederom een jubilaris in de basis want Rico speelde vandaag z’n 250e wedstrijd in Helvoirt 1. En kon bovendien Antoon Berkelmans evenaren of passeren op de topscoorderslijst aller tijden. Hoewel er nog even nagedacht was of er op het hoofdveld of kunstgrasveld gespeeld zou worden, werd het er toch besloten om op het gladde hoofdveld te spelen. Toch leek met name de defensie van Helvoirt de lange busreis nog in de benen te hebben. Want met name in de beginfase ging er nogal veel fout achterin. SSS’18 kreeg daardoor ook voldoende kansen op de 1-0. De grootste waren voor Koen Verlinden die eerst net over schoot en daarna Stefan zeg redden op zijn inzet. In de 18e minuut kwam Helvoirt ook tot een kans. Nick legde een voorzet van Thomas tot bij Tim die net over volleerde. Maar het was in deze fase SSS’18 dat de betere ploeg was en na 20 minuten dacht het ook op 1-0 te komen. Een vrije trap werd doorgekopt en ingeschoten maar buitenspel zette een streep door het doelpunt en Koen van Bree schoot ook een vrije trap van Thomas Botden over. In de 26e minuut liep SSS verdediger Willem Kuenen de voorzet van Roel bijna achter z’n doelman Thomas Massop maar Massop redde van dichtbij. Een paar minuten later ging Roel door op links en kon vanaf de achterlijn de bal voorgeven en Rico kon hem intikken; 0-1. Eigenlijk tegen de verhouding in maar wel mooi meegenomen. Bovendien is het Rico z’n 169e waarmee hij dus nu gelijkstaat met Antoon Berkelmans. Een minuut later schoot K. van Bree van afstand net over en in de 38e minuut kopte diezelfde van Bree een vrije trap recht op Stefan. Maar Stefan kwam bij die redding verkeerd op z’n rechter hamstring terecht en moest behandeld worden. Hij wilde wel verder spelen maar na 2 minuten wat op en neer te hebben gelopen riep hij tegen de scheidsrechter dat het niet meer ging en moest hij zich laten vervangen. Zodoende mocht de 17 jarige JO19 doelman Jannes Verhulst z’n debuut maken. Zo is Helvoirt in de 11e competitiewedstrijd dus al aan z’n 4e keeper toe. Een unicum, nooit eerder had Helvoirt na zoveel competitiewedstrijden zoveel keepers ingezet. Jannes stond amper onder de lat of hij zag SSS topscoorder Bas Joosten op zich afkomen. Joosten schoot echter naast. In de extra tijd schoot Max na een goede actie net voorlangs.

Na rust kwam Helvoirt goed uit de kleedkamer. Al snel combineerde Rico met Nick en punterde de bal net naast het doel. Hoewel SSS veel druk bleef zetten en Helvoirt het af en toe moeilijk had, bleef de defensie van Helvoirt sterk opereren en anders was daar Jannes nog die totaal geen last van spanning had en jonge keeper keepte uitstekend. Zo had hij een antwoord op 2 schoten van Joosten. Helvoirt kreeg ook wel wat mogelijkheden maar echt in de buurt van het doel van Massop kwam het niet. SSS kreeg halverwege de 2e helft een strafschop nadat Thomas Koen Verlinden neerhaalde. Joosten nam het klusje opzich en hoewel Jannes aan de bal zat schoot Joosten de 1-1 beheerst binnen. In de slotfase kreeg Helvoirt 2 goede kansen op 1-2. Nick stuitte van dichtbij op Massop en Collin en Rico speelde een 2 tegen 1 situatie niet goed uit waardoor Collin uit een moeilijke hoek op Massop stuitte. In de 91e minuut kreeg Helvoirt de deksel op de neus. De net ingevallen Renell Luydens nam van de zijkant een vrije schop die door alles en iedereen werd gemist en ook Jannes kon op het laatste moment de bal net niet keren waardoor SSS’18 nog op 2-1 kwam. Zo liep Helvoirt dus weer tegen een onnodige nederlaag op.

Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd voor de winterstop. Voor de beker gaan we naar Unitas’59. Dat klinkt bekend hoor we u denken? Dat klopt, terug naar de plek waar 3,5 jaar geleden de promotie naar de 2e klasse werd bewerkstelligd. Tot dan.